۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳

محور رسانه های لبنان؛

شکست آمریکا در برابر لبنان/ دستاورد مهم ایران با ارسال کشتی سوخت

شکست آمریکا در برابر لبنان/ دستاورد مهم ایران با ارسال کشتی سوخت

رسانه‌های لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که ارسال کشتی حامل سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به این کشور، مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

تارنمای نداء الوطن در مطلبی آورده است: به رغم آنکه احزاب لبنان بر آمادگی خود برای انتخابات پارلمانی تاکید می‌کنند اما رفتار آنها به گونه‌ای است که گویی انتخابات برگزار نمی‌شود.

روزنامه البناء گزارش داد: روابط لبنان و سوریه واقعیتی قدرتمندتر از محاصره آمریکا است.

روزنامه النهار در مطلبی اعلام کرده است: ایران با ارسال کشتی‌های سوخت به سمت لبنان به دستاورد مهمی دست یافته است.

روزنامه الدیار نوشت: دولت آمریکا به طور ضمنی به شکست سیاست خود در قبال حزب الله اعتراف کرده است و این سیاست را در دو ماه اخیر مورد بحث قرار داده و تجدیدنظر را آغاز کرده است که اولین نشانه آن از سرگیری روابط لبنان و سوریه است.

این روزنامه افزوده است: بعد از سفر هیأت لبنانی به سوریه، چه زمانی نوبت سفر به تهران می‌رسد؟ کارخانه‌های ایران آماده تأمین نیاز بازار لبنان هستند.

روزنامه الجمهوریه نوشت: «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه زمان کافی برای بهره برداری از ثمرات اقتصادی ناشی از عبور گاز و برق از کشور خود به لبنان خواهد داشت.

این روزنامه در مطلبی دیگر آورده است: برخلاف کسانی که می‌گویند طرح حزب الله برای دریافت سوخت از ایران باعث احیای طرح انتقال گاز مصر و برق اردن به لبنان شد، واقعیت این است که ابتکار اردن در این زمینه نهایی شده بود و در واقع اقدام حزب الله واکنشی به آن بود.

کد خبر 5299280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha