۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

جنبه های فرهنگی کنگره بین المللی اربعین مورد توجه قرار گیرد

جنبه های فرهنگی کنگره بین المللی اربعین مورد توجه قرار گیرد

بابل- مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور جنبه های فرهنگی و تبلیغی مراسم اربعین به عنوان کنگره بزرگ بین المللی مهم دانست و خواستار توجه ویژه به آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید باباخانی بعدازظهر پنجشنبه در نشست فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه کربلا فقط متعلق به سرمایه داران نیست و باید دولت برای سفر عزاداران حسینی در اربعین مساعدت کند، افزود: همانگونه که سفر به ترکیه با تست پی سی آر محقق می‌شود برای سفر به کربلا نیز با انجام تست کرونا هنگام خروج و ورود به کشور، شرایطی فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری همواره پای کار هستند، افزود: اینکه به موکب ها اجازه می‌دهیم ولی اجازه بردن تجهیزات و بار را ندارند، جای تعجب است زیرا ارسال بار با هواپیما برای موکب داران دارای هزینه‌های سنگینی ست.

وی با اظهار اینکه فعالان فرهنگی نیازمند تسهیل ویژه برای سفر به اربعین هستند، از اربعین به عنوان بزرگترین مسئله یاد کرد و خواستار اتخاذ تدابیر ویژه برای سفر اربعین شد و گفت: اربعین کنگره بزرگ بین المللی بوده و جنبه تبلیغی و فرهنگی آن بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: با توجه به نگاه دولت قبل، سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مهمترین نهاد تبلیغی حاکمیت در ستاد بزرگترین کنگره تبلیغی یعنی اربعین حضور نداشته و لازم است این موضوع اصلاح شود.

وی جنبه تبلیغی و فرهنگی اربعین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: جنبه‌های فرهنگی و تبلیغی باید در سفر اربعین مورد توجه قرار گیرد زیرا موضوع فرهنگ اصیل اسلامی و انتقال مفهوم آن بسیار مهم است.

وی موضوع نوجوان و تربیت نسل آینده را مهم دانست و گفت: همچنین باید به نسل آینده نوحه سرا ومداح بها داد.

کد خبر 5300711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha