۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸

مسئول دفتر مطلعات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نمازجمعه از پایه های اساسی حکمرانی فرهنگی است

نمازجمعه از پایه های اساسی حکمرانی فرهنگی است

ساری- مسئول دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نهاد نمازجمعه را از پایه های اساسی حکمرانی فرهنگی در جامعه یاد کرد و از تشکیل قرارگاه ملی و استانی فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجر حسنی سعدی عصر پنجشنبه در نشست قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه استان مازندران با بیان اینکه نیازمند سازماندهی میدان هستیم، افزود: نمازجماعت، جمعه و مراسم حج از جمله مراسم و مبنای حاکمیت اسلامی است.

وی با اظهار اینکه شبکه سازی و تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی امری مهم به شمار می‌رود، گفت: به تبع قرارگاه ملی نیازمند قرارگاه فرهنگی پایین دستی هستیم تا مسائل طراحی شده در ستاد را به نقد و نظر میدانی قرار دهیم.

وی گفت: نهاد نمازجمعه یکی از پایه‌های اساسی حکمرانی فرهنگی در جامعه است از این رو باید نگاه شبکه و واقعیت‌های میدان را باید احصاء و پایش کنیم.

حجت الاسلام حسنی سعدی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی استانی و منطقه‌ای اظهار داشت: قرارگاه‌های منطقه‌ای با محوریت شهرستان‌های با قدمت طولانی نیز شکل گرفته است.

مسئول دفتر مطالعات و برنامه ریزی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خواستار تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی شهری با حضور امامان جماعت محلات شد و گفت: عدم هماهنگی دستگاه‌ها و ادارات از جمله مسائل است و تا ۱۴۰۲ درصد هستیم قرارگاه‌های فرهنگی شهری را شکل دهیم.

وی گفت: قرارگاه‌های منطقه‌ای باید نسبت به مسئله شناسی محلات و شهرها اقدام کنند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امنیت آمران به معروف و نهی از منکر را مسئله بسیار مهم و اساسی ذکر کرد و گفت: باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه باید کارها را در قالب قرارگاه فرهنگی و یا شورای فرهنگ عمومی پیش بریم، گفت: شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی است و می‌تواند مطالبه گری داشته باشد.

وی بازگشت امید به جامعه را مهمترین دغدغه بیان کرد و گفت: اگر در حوزه عمران و اقتصاد کاری صورت نگیرد نمی‌توانیم در میدان فرهنگی توفیق کسب کرد.

کد خبر 5300887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha