۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۹

امروز مطرح شد؛

توضیحات مشاور امنیت ملی عراق درباره گفتگو با گروه‌های مقاومت

توضیحات مشاور امنیت ملی عراق درباره گفتگو با گروه‌های مقاومت

مشاور امنیت ملی عراق توضیحاتی درباره انجام گفتگو با گروه‌های مقاومت ارائه کرد؛ گفتگوهایی که با درخواست آمریکا و با هدف پایان دادن به مقرها و کاروان‌های خودرویی آمریکایی‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «قاسم الاعرجی» قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی توضیحاتی درباره انجام گفتگو با گروه‌های مقاومت ارائه کرد؛ گفتگوهایی که با درخواست آمریکا و با هدف پایان دادن به مقرها و کاروان‌های خودرویی آمریکایی‌ها انجام شده است.

بر اساس این گزارش، الاعرجی تصریح کرد که توافقات صورت گرفته با گروه‌های مقاومت توقف حملات علیه کاروان نظامی را شامل نمی‌شود و اینکه تلاش‌ها همچنان ادامه دارد تا گروه‌های مقاومت نسبت به توقف کامل اقدامات نظامی قانع شوند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که دولت در خصوص موضوع خروج نیروهای آمریکایی در ۳۱ دسامبر آینده جدی است. این درحالی است که پیشتر شخصیت‌های مختلف عراقی بر لزوم خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق تأکید کرده‌اند.

پیشتر «حامد الموسوی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند تا با به کارگیری عناصر گروه تروریستی داعش عراق را با هرج و مرج مواجه کند.

وی گفت: قابل پیش بینی است که واشنگن از ابزار داعش به عنوان اهرمی برای اعمال فشار به دولت عراق استفاده کند تا اینکه دولت مجبور شود مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از کشور را اجرا نکند.

این نماینده پارلمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار نفر از خانواده‌های تروریست‌ها در اردوگاه الهول واقع در سوریه حضور دارند که اهرم فشار آمریکا به حساب می آیند.

کد خبر 5301314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha