۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹

پرداخت ۱۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده کرونا در شهرضا

پرداخت ۱۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده کرونا در شهرضا

شهرضا _ رئیس اداره کار شهرضا گفت: ۱۸۹ میلیارد ریال تسهیلات تاکنون به مشاغل آسیب دیده از کرونا برای تثبیت و صیانت از اشتغال دو هزار و ۱۶ نفر در شهرستان شهرضا پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسکندری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرضا با اشاره به عملکرد این شهرستان در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: یک هزار و ۸۴۲ فقره پرونده با مبلغ درخواستی کل ۲۴۴ میلیارد ریال داشتیم که از این تعداد به درخواست یک هزار و ۵۷۷ فقره پرونده با تعداد اشتغال دو هزار و ۱۶ نفر و مبلغ ۱۸۹ میلیارد ریال رسیدگی شد.

وی افزود: افرادی که موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند یا مشکل ضامن داشتند یا هم به بانک مراجعه نکردند.

رئیس اداره کار شهرضا در خصوص نقش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، بیان داشت: به تعداد ۷۰ فقره پرونده با تعداد اشتغال ۱۷۸ نفر و مبلغ ۱۲۹ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال تسهیلات رسیدگی شده است؛ سهمیه اولیه شهرستان ۵۰ میلیارد ریال بوده اما با پیگیری‌ها این مبلغ افزایش پیدا کرده و پرداخت شده است.

وی با توجه به تسهیلات مشاغل خانگی و سهمیه تخصیص یافته به شهرضا، گفت: سهمیه‌های تخصیصی در سال ۱۳۹۹ مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که با تخصیص سهمیه مازاد جمعاً به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است؛ از این مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال آن به ۹ نفر از متقاضیان در قالب مستقل پرداخته شده و مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب پشتیبان به چهار نفر پرداخت شده است.

اسکندری با توجه به شرایط طرح کارورزی در این شهرستان تصریح کرد: شرایط این طرح برای کارفرمایان شامل داشتن مجوز فعالیت و کد بیمه کارگاهی است که به ازای دو نفر بیمه شده یک نفر کارورز می‌توانند داشته باشند.

رئیس اداره کار شهرضا، گفت: شرایط کارورزان هم این است که باید فارغ‌التحصیل لیسانس و بالاتر باشند، سابقه کمتر از سه ماه بیمه کارگری داشته باشند و از زمان فارغ‌التحصیلی آنها کمتر از پنج سال گذشته باشد.

وی با توجه به چهار مشکل اساسی کارورزان، افزود: از جمله مشکلات کارورزی تضاد طرح با قانون کار و مشکلات به وجود آمده برای کارفرمایان در بازرسی‌های صورت گرفته توسط تأمین اجتماعی است.

اسکندری در ادامه گفت: مشکل دیگر عدم تناسب کمک هزینه پرداختی با شرایط اقتصادی موجود است که در زمان تصویب طرح، کمک هزینه نصف حداقل دستمزد بوده که تا کنون هم هیچ تغییری پیدا نکرده.

وی بیان کرد: همچنین عدم تناسب رشته فارغ‌التحصیلان با نیازهای کارفرمایان و شرایط رکود، کرونا و مشکلات اجتماعی به ویژه برای بانوان متقاضی از جمله مشکلات دیگر کارورزان است.

کد خبر 5302968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha