۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷

لوکاشنکو خبر داد؛

خرید ۱ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی روسی توسط بلاروس

خرید ۱ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی روسی توسط بلاروس

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس از برنامه این کشور برای خرید بیش از ۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس از برنامه این کشور برای خرید بیش از ۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، لوکاشنکو گفت که این تجهیزات شامل مواردی چون سامانه دفاع موشکی اس - ۴۰۰ نیز خواهد بود که دو طرف در حال بحث و رایزنی برای انجام این معامله بزرگ هستند.

لوکاشنکو گفت: منطقه غرب بلاروس اکنون کاملاً با سامانه موشکی اس - ۳۰۰ پوشش داده شده است. ما اکنون به دنبال (پوشش) جنوب بلاروس هستیم.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که در جریان دیدار اخیر خود با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، تا حد زیادی به بررسی مسائل دفاعی و امنیتی پرداخته است.

لازم به ذکر است روابط میان اتحادیه اروپا و بلاروس طی ماه‌های اخیر و در پی وضع تحریم‌های بروکسل علیه بلاروس، به شکل بی سابقه‌ای پر تنش شده است.

روز گذشته نیز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی سخنانی ضمن انتقاد شدید از دولت بلاروس در خصوص راهی کردن عامدانه پناهجویان به سمت مرزهای اروپا، این اقدام دولت مینسک را غیر قابل قبول دانست.

کد خبر 5303131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha