۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۳۱

با رشد دامداری های صنعتی؛

تشخیص و درمان بیماری دام ها توسط سازمان دامپزشکی انجام نمی شود

 تشخیص و درمان بیماری دام ها توسط سازمان دامپزشکی انجام نمی شود

فیروزکوه- معاون سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه قبلا تشخیص و درمان بیماری دام از طریق نهادهای دولتی انجام می شد گفت: با رشد دامداری های صنعتی این خدمات توسط سازمان دامپزشکی انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید بهمن نقیبی عصر یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه دامداری فیروزکوه که با حضور فرماندار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، علایی معاون امور عشایر وزارت جهاد، فصاحت مدیرکل جهاد کشاورزی استان، حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، بابایی مدیر کل دامپزشکی، شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، میزبان معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر و جمعی از دامداران شهرستان فیروزکوه در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: به موازات رشد دامداری‌ها، ارائه خدمات در زمینه تشخیص و درمان توسط سازمان دامپزشکی صورت نمی‌گیرد.

نقیبی با اشاره به اینکه در گذشته با وجود تعداد محدود دامداری صنعتی، ارائه خدمات در بخش تشخیص و درمان و کنترل بیماری از طریق نهادهای دولتی صورت می‌گرفت گفت: اما در حال حاضر با توجه به رشد دامداری‌های صنعتی، تشخیص و درمان توسط سازمان دامپزشکی انجام نمی‌شود که باید به آن توجه ویژه داشت.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی بیان داشت: در بحث کنترل و پیشگیری، طی سالیان در خصوص ۱۰ بیماری ارائه خدمات رایگان توسط سازمان صورت می‌گیرد و در خصوص تعدادی نیز تأمین واکسن توسط دامداران صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این داروها و واکسن‌ها از طریق ارز نیمایی تأمین می‌شود که موجب اعتراض دامداران است.

نقیبی اظهار داشت: ما متولی بحث سلامت سگ‌های گله و نگهبان هستیم، اما رسیدگی سگ‌های بلاصاحب بر عهده کارگروه مبارزه با ناقلین بیماری‌ها در شهرستان‌ها است.

کد خبر 5303239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha