۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

مدیر جهاد کشاورزی میناب:

کشت پاییزی هندوانه آغاز شد/پیش‌بینی برداشت ۷۴ هزار تن

کشت پاییزی هندوانه آغاز شد/پیش‌بینی برداشت ۷۴ هزار تن

بندرعباس - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: کشت پاییزی هندوانه در میناب آغاز شد و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

عباس مویدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان هرمزگان از نظر وضعیت منابع آبی در شرایط دشواری قرار دارد و مهم‌ترین اقدام در این حوزه سازگاری مردم با کم آبی این استان است.

وی تصریح کرد: محدودیت منابع آبی موجب شده است که کشاورزان تنها به فکر انجام کشت اول باشند و در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان نیز مقرر شد که در حال حاضر برنامه‌ریزی خاصی برای کشت دوم صورت نگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب با اشاره به اهمیت ارائه الگوی کشت در مدیریت مصرف، ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن مولفه‌هی متعدد، الگوی کشت را به کشاورزان ارائه می‌کند.

مویدی پایان کشت اول را اوایل دی دانست و تصریح کرد: باید الگوی کشتی ارائه شود که تا اوایل دی ماه قابل برداشت باشد چراکه با توجه به ذخایر آبی موجود استان، شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان امکان تامین آب مورد نیاز کشت دوم که از دی ماه شروع می‌شود را ندارد.

وی با اشاره به آغاز کشت هندوانه در شهرستان میناب، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، تولید ۷۴ هزار تن هندوانه در سال جاری است که این رقم نسبت به سال گذشته افت ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب کاهش منابع آبی را یکی از علل کاهش تولید محصول هندوانه امسال دانست و اظهار کرد: امسال عملیات کاشت هندوانه در حدود ۳ هزار هکتار آغاز شده است که کاهش ۵۴۰ هکتاری سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته از دیگر عوامل پیش‌بینی کاهش تولید محصول هندوانه در شهرستان میناب است.

مویدی در خصوص زمان کشت و برداشت این محصول گفت: کشت هندوانه پاییزی تا پایان مهرماه ادامه داد و برداشت این محصول نیز تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی با ذکر این نکته که هندوانه پاییزی میناب، هندوانه شب یلدای بخش اعظمی از کشور را تامین می‌کند، ابراز داشت: اغلب هندوانه‌های کشت شده در شهرستان میناب از نوع «چارلستون گری» است.

کد خبر 5303493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha