۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تفکر غرب سلطه بر انسان است/ ضرورت هوشیاری جامعه در برابر فتنه گری

تفکر غرب سلطه بر انسان است/ ضرورت هوشیاری جامعه در برابر فتنه گری

بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در طول تاریخ و دوران معاصر تفکر غربی برای دستیابی و سلطه بر انسان بوده و برای ورود به صحنه‌های حکومتی با انواع شگردهای باطل هیچ حد و مرزی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: سیستم خلقت به گونه‌ای طراحی شده که انسان هر کاری را با علم انجام دهد اما حیوانات نیاز و تعلیم و تعلم لازم ندارند.

وی با بیان اینکه هدایت حیوانات غریزی است، اظهار کرد: علم برای انسان مساله‌ای اجتناب‌ناپذیر بوده و پیش از آنکه امر تشریعی باشد، امر تکوینی و ارشادی است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه تعلیم، تعلم و علم آموزی باید هدفمند بوده و اولویت بندی شود، افزود: علم شامل همه مسائل اسلامی و انسانی که لازم بوده، اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به افراد حاضر در مراسم بیان کرد: در آنچه می‌خواهید انتقال دهید، اولویت با حکومت الله است و این مساله باید برای بشر تبیین شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علم و تکنولوژی بیان کرد: امروز دنیا در شرایطی قرار گرفته که با تاکتیک و رشته‌های مختلف می‌توان همه گذشته تاریخ و زمان معاصر را مانند کف دست ملاحظه می‌کند.

تفکر غرب سلطه بر انسان است

آیت الله عبادی با بیان اینکه مشکل اصلی بشر تبعیت از غیر خدا و طاغوت است، اظهار کرد: نیاز است در توحید عملی در صحنه میدانی موفق شویم تا نجات پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ و دوران معاصر تفکر غربی برای دستیابی و سلطه بر انسان است، گفت: همچنین غرب برای ورود به صحنه‌های حکومتی با انواع شگردهای باطل هیچ حد و مرزی نداشته و اینها در جامعه ما هم رسوخ کرده است.

آیت الله عبادی بیان کرد: عده‌ای با نفوذ، مکر، حیله یا از نقاط ضعف و جهل استفاده کرده و با خریدن افراد، دم از اسلام و تشییع می‌زنند ولی مانند صهیونیست‌ها حرف می‌زنند.

وی با بیان اینکه این افراد دنیا را برای مردم زندان کرده و جان و مال انسان‌ها را با ادعاهای آلوده به خطر انداخته‌اند، افزود: انقلاب اسلامی همه را غافلگیر کرد و به گفته امام راحل، انقلاب ما معجزه الهی بود.

ضرورت هوشیاری مردم در برابر فتنه گری دشمن

آیت الله عبادی با اشاره بر ملا شدن فتنه‌های دشمن در حوادثی مانند صحرای طبس بیان کرد: در جریان‌های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه جنگ هشت ساله دفاع مقدس، دست خداوند متعال وجود داشته و خداوند خودش فتنه‌های دشمنان را خاموش می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن هر روزه فتنه گری می‌کند که نیازمند توجه و هوشیاری است، اظهار کرد: موج انقلاب اسلامی و هسته‌های مقاومت امروز جان تازه‌ای گرفته و این جز با قدرت خداوند متعال نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فتنه‌های دشمنان با طراحی چند ساله بود که با مدد الهی نقش بر آب شد، افزود: امروز دست قدرت الهی جهان را به سویی می‌کشد که زمینه برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

کد خبر 5303827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha