۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹

نماینده پارلمان عراق:

آمریکا پروژه نا امن‌سازی عراق در آستانه انتخابات را آغاز کرده است

آمریکا پروژه نا امن‌سازی عراق در آستانه انتخابات را آغاز کرده است

یک نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، ایالات متحده آمریکا پروژه ناامن سازی عراق را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «عباس شعیل» نماینده پارلمان عراق در سخنانی از اقدامات و تحرکات جدید آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در این کشور خبر داد. وی گفت: در آستانه برگزاری انتخابات، آمریکایی ها پروژه ناامن سازی عراق را کلید زده اند.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند مشابه همان کاری را که در افغانستان انجام دادند در عراق نیز انجام دهند. گروه های سیاسی در عراق جملگی بر لزوم برگزاری انتخابات در تاریخ از پیش تعیین شده اصرار دارند.

پیشتر نیز «حسین سالم» نماینده پارلمان عراق گفته بود: مدتی است که آمریکایی‌ها به دولت عراق فشار وارد می‌کنند تا بغداد تعدادی از اتباع و پناهندگان افغانستان را پذیرش کند. علت این فشارها موضع ضعیف دولت بغداد است.

این مقام عراقی تصریح کرد: فشارهای زیادی از سوی آمریکا وارد می‌شود تا اتباع افغانستان در عراق پناه داده شوند. گروه‌های سیاسی باید به دولت بغداد فشار بیاورند تا جلوی این کار گرفته شود. وارد کردن اتباع افغانستان به عراق نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها نه تنها تصمیمی برای خارج کردن نیروهای خود از عراق ندارند، بلکه پروژه‌های دیگری را دنبال می‌کنند.

کد خبر 5303934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha