۱۵ مرداد ۱۳۸۶، ۱۴:۰۹

برخلاف سیاستهای اعلامی دولت

وزارت تعاون ، روزنامه تعاون راه می اندازد

معاون تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت تعاون به شروع دور جدید توسعه فرهنگ تعاون در کشور اشاره کرد و گفت : برهمین اساس، راه‌اندازی روزنامه تعاون را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، در حالیکه دولت نهم در ابتدای فعالیت از عدم توسعه انتشار نشریات از بودجه عمومی و دولتی خبر داده بود ، غلامحسین حسینی نیا امروز در یک نشست خبری در خصوص تشریح برنامه‌های وزارت تعاون گفت : دور جدید مقوله توسعه فرهنگ تعاون و استراتژی کلی بهره گیری حداکثری از توان رسانه‌های جمعی برای توانمند سازی تعاونی ها است . لذا یکی از برنامه های وزارت تعاون در حال حاضر راه اندازی روزنامه تعاون با همکاری تعاون گران ، اتاق تعاون و تعاونی های فراگیر است .

پیش از این هم در خبرها اعلام شده بود که سازمان تامین اجتماعی که یک سازمان دولتی است نشریه "آتیه" را به روزنامه تبدیل می کند.

وی تصریح کرد : با توجه به اهمیت توانمند سازی جامعه تعاونگران در قالب آموزش ، ترویج و تحقیقات راهبردی ، عدم مخاطب یابی صحیح در توسعه فرهنگ تعاون و پایین بودن سطح دانایی ملی از مشکلات عمده کار است .

معاون تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت تعاون بیان داشت : مواردی همچون توجه به بهره گیری از توانمندی‌های رسانه ها ، استفاده از دستگاه های کشور ، توجه به مشارکت اعضاء و مدیریت تعاونی ها ، استفاده از الگوهای خارجی و داخلی و استفاده از پتانسیل های موجود جهت تحقق سهم 25 درصدی تعاون ضروری است .

حسینی نیا ادامه داد : در حال حاضر طرح جامع توسعه فرهنگ تعاون در حال تدوین می باشد و پژوهشکده تعاون نیز با کمک دانشگاه یزد تجهیز و راه اندازی شده است .

معاون تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت تعاون از راه اندازی دوره های آموزش عالی رشته های تعاون همچون اقتصاد تعاون ، مدیریت تعاون وکار آفرینی تعاون سخن گفت و راه اندازی سایت اندیشه سرای تعاون را نیز یاد آوری کرد .

حسینی نیا پروژه تدوین برنامه درسی به منظور آموزش و ارتقاء فرهنگ تعاون را در مقاطع مختلف آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد : طرح بسیج تعاون یاری نیز طبق اصل 147 قانون اساسی و استفاده از نیروهای مسلح در زمان صلح دنبال می شود.

کد خبر 530403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha