۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۳۷

دبیر ستاد اربعین گیلان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۵۰۰ گیلانی در سامانه «سماح» برای پیاده روی اربعین

ثبت نام بیش از ۵۰۰ گیلانی در سامانه «سماح» برای پیاده روی اربعین

رشت- دبیر ستاد اربعین گیلان با اشاره به افزایش سهمیه زائران ایرانی اربعین حسینی(ع)، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر عبدالله پور شامگاه دوشنبه در گفتگویی با اشاره به آغاز ثبت نام از زائران اربعین حسینی در سامانه «سماح»، اظهار کرد: در ابتدا عراق سهمیه زائران ایرانی را ۳۰ هزار نفر تعیین کرده بود.

وی با بیان اینکه این ظرفیت قرار بود تنها به موکب داران تعلق بگیرید، گفت: سهمیه استان گیلان بر اساس این ظرفیت بیش از ۲۲۰ نفر از موکب داران تعیین شده بود.

دبیر ستاد اربعین گیلان با اشاره به افزایش این سهمیه به ۶۰ هزار نفر، افزود: از ساعت ۹ صبح امروز سامانه سما برای انجام پیش ثبت نام از زائران بازگشایی شده است و گیلانیان می‌توانند در این سامانه برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام می‌کنند، اضافه کرد: از صبح امروز تاکنون بیش از ۵۰۰ گیلانی برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند.

عبدالله پور با اشاره به اینکه امسال هیچ سفر زمینی به عراق انجام نخواهد شد و تمام زائران به صورت هوایی به این کشور سفر می‌کنند، تصریح کرد: مهم‌ترین شرط برای حضور در پیاده روی اربعین تزریق هر دُز واکسن کرونا و داشتن آزمایش منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز است.

وی در ادامه با بیان اینکه ویزا امسال رایگان خواهد بود و زائران تنها ۶۵ هزار تومان هزینه ثبت نام را پرداخت خواهند کرد، گفت: بلیت رفت و برگشت به عراق نیز از سوی سازمان هواپیمایی اعلام شده است.

عبدالله پور ادامه داد: اقامت زائران حسینی در عراق از ۲۸ شهریور ماه آغاز و تا ۷ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5304157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha