۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

رئیس مرکز بهداشت دزفول:

بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است

بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است

دزفول- رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: از ابتدای واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است.

محمدعلی شفیعی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا تا عصر روز گذشته بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن در دزفول تزریق شده که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار واکسن مربوط به نوبت اول و بیش از ۸۰ هزار واکسن مربوط به نوبت دوم بوده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت هفت مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دزفول شامل مرکز مجتمع نیکوکاری رادمان مستقر در سالن غدیر، مرکز تجمیعی واکسیناسیون حسینیه ثارالله، مرکز شهدای بسیج، مرکز شهید درویش زاده، درمانگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و مرکز شهید رجایی افزود: ۳۰ مرکز بهداشت روستایی نیز واکسیناسیون کرونا در مناطق روستایی را بر عهده دارند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول، واکسن‌های تزریقی در مراکز واکسیناسیون این شهرستان را شامل سینوفارم، آسترزنکا و برکت برشمرد و تصریح کرد: میزان کمی واکسن اسپوتنیک نیز به شهرستان اختصاص یافت تا تزریق دُز دوم این واکسن به افرادی که در گذشته دُز اول این نوع واکسن را دریافت کرده‌اند، انجام شود.

شفیعی نیا با اشاره به افزایش سهمیه واکسن‌های اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی دزفول در چند هفته اخیر عنوان کرد: آمار تزریق واکسن کرونا در دزفول چشمگیر است و در هر مرکز تجمیعی، روزانه بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار دُز واکسن تزریق می‌شود و ضمن اینکه با افزایش مراکز واکسیناسیون از نظر فضای فیزیکی و ازدحام نیز مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین یادآور شد: از امروز متولدین ۱۳۷۲ به قبل می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن کرونای خود اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه از کاهش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی در این شهرستان خبر داد و افزود: این امر به معنای اتمام وضعیت بحرانی دزفول نیست چرا که این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و لازم است مردم در راستای بهبود شرایط نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری و حضور در دورهمی‌ها، سفرها و ترددهای غیرضروری و همچنین پرهیز از حضور در هرگونه تجمع اهتمام بیشتری داشته باشند.

شفیعی نیا در خصوص ازدحام و شلوغی در کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی در دزفول گفت: بازرسان مرکز بهداشت و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به‌طور مستمر از کلینیک‌ها و مطب‌ها بازرسی بهداشتی به عمل می‌آورند. نصب تهویه مناسب در محیط مطب و کلینیک و انجام مداوم اقداماتی از جمله ضدعفونی فضای داخل اتاق انتظار، رعایت فاصله بین صندلی‌ها و برخورداری از امکانات بهداشتی از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه پزشکان قرار بگیرد که در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: در این بین لازم است مردم نیز هنگام حضور در مطب‌ها و کلینیک‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از بردن چندین همراه و ایجاد ازدحام نیز پرهیز کنند تا این موضوع کنترل شود.

به گزارش مهر، دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و حدود ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ این شهرستان بستری هستند.

کد خبر 5305456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha