۱۵ مرداد ۱۳۸۶، ۱۵:۳۵

بیش از 50 مدرسه علمیه خواهران در کشور در حال ساخت است

بیش از 50 مدرسه علمیه خواهران در کشور در حال ساخت است

معاون امور شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: هدف اصلی فعالیت معاونت امور شهرستان‌های این مرکز، تأسیس و توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور است و هم اکنون بیش از 50 مدرسه علمیه در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت ‌الاسلام رسول ابراهیمیان گفت: سالانه 25 هزار خواهر، متقاضی تحصیل در حوزه‌ های علمیه هستند که از این تعداد تنها پنج هزار نفر پذیرفته می ‌شوند.

وی برخوردار نبودن از فضاهای آموزشی مناسب را از مشکلات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و گفت: بر اساس ضوابط، مؤسس مدارس علمیه خواهران باید روحانی و مدیر آن از بانوان دانش‌ آموخته حوزوی و دارای صلاحیت ‌های لازم مدیریتی باشد.

حجت ‌الاسلام ابراهیمیان، هماهنگی و زمینه ‌سازی برای اعزام هیئت ‌های شناسایی مدارس علمیه کشور و شناسایی مناطق نیازمند مدرسه علمیه را از وظایف معاونت امور شهرستان ‌های مرکز مدیریت حوزه ‌های علمیه خواهران دانست و گفت: ایجاد هماهنگی میان مؤسسان و مدیران مدارس، هدایت و نظارت بر عملکرد آنان و زمینه ‌سازی برای ارتقای سطح علمی، اخلاقی و رفتاری مدیران مدارس از دیگر وظایف این معاونت است. در راستای ارتقای سطح آگاهی‌ های مدیران مدارس علمیه کشور، اخیرا دوره فشرده کارگاهی شامل مهارت ‌های اداری و مدیریتی برگزار شد و در سال آینده تحصیلی نیز ادامه خواهد یافت.

معاون امور شهرستان ‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، تمرکز زدایی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم را از برنامه ‌های در دست اقدام معاونت شهرستان ها دانست و گفت: با توجه به کثرت مدارس و کمبود نیروی انسانی، امکان نظارت و بازدید از تمام مدارس علمیه نبود، لذا مدیریت ‌های منطقه ‌ای را ایجاد کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی چهار منطقه کشوری در استان ‌های تهران، خوزستان، فارس و اصفهان گفت: سه منطقه کشوری دیگر نیز شهریور ماه امسال راه اندازی می ‌شود. با تلاش جمعی از محققان و فضلا نیز در حال تدوین سیاست‌ های توسعه مدارس هستیم تا در آن شاخصه‌ های توسعه مدارس از جمله جمعیت، درخواست داوطلبان و موارد دیگر تعریف شود.

کد خبر 530554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha