۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید به دنبال تمدن‌سازی در جوامع اسلامی است

بنیاد شهید به دنبال تمدن‌سازی در جوامع اسلامی است

مشهد ـ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مهم‌ترین فعالیت بنیاد است، مختص به ایران اسلامی نیست و اهداف فراملی و تمدن‌سازی را در جوامع اسلامی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح پنج‌شنبه در ابتدای سفر خود به شهر مشهد به زیارت بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی‌الرضا (ع) مشرف شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس با حضور در مزار شهدای بهشت رضای مشهد مقدس، با اهدای شاخه‌های گل و قرائت فاتحه نسبت به افتخارآفرینان ایران اسلامی ادای احترام کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه این سفر اظهار کرد: طبق فرمایش امام راحل، بنیاد دارای دو هدف اصلی درون و برون سازمانی است، حفظ شأن و کرامت خانواده شهدا و ایثارگران و رفع مشکلات آنان از وظایف درون سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، از اهداف برون سازمانی است.

به دنبال برداشتن گام‌های مؤثر هستیم

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها در ترویج این فرهنگ متعالی وظیفه و نقش دارند و امیدواریم با تغییر نگرش‌ها و حضور مؤثر تمامی دستگاه‌ها، شاهد باشیم که در راستای این فرهنگ متعالی گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به مشهد در جمع مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن ادای احترام به مقام شهدا به ویژه ۱۷ هزار شهید این استان، گفت: موضوع شهادت و جایگاه عظیم آن در انقلاب اسلامی مقام ویژه‌ای برای بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مفهوم زندگی انسان در عالم خاکی با شهادت و جانفشانی فی سبیل الله تحقق می‌یابد، ادامه داد: چهره شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت کمال یافته است که آرزوی او شهادت بود و به آن رسید و الگویی از صداقت و اخلاص برای جامعه شد.

شهادت، مقام رستگاری و کمال است

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که رستگاری با شهادت همراه است، ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) شهید محور عالم، در زمان شهادت می‌گویند «من در حال رستگار شدن هستم»، اهل بیت (ع) همه به مقام شهادت رسیده‌اند، اگر شهید نمی‌شدند به این مقام رستگاری و کمال نمی‌رسیدند، این ارزش و جایگاه مقام شهادت را نشان می‌دهد.

وی به جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: فعالیت بنیاد همانند سایر ادارات و دستگاه‌ها نیست، تعابیری که امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد شهید و شهادت به کار برده‌اند، در مورد هیچ‌کدام از دستگاه‌ها وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور گفت: خادمان خانواده شهدا و ایثارگران نباید خود را کارمند بنیاد بدانند، بلکه با روحیه انقلابی و کار مضاعف باید شأن این دستگاه که قابل مقایسه با سایر ادارات و نهادها نیست را حفظ کنند.

شهدا، جانبازان و آزادگان پایه‌های انقلاب هستند

وی با بیان این‌که شهدا، جانبازان و آزادگان پایه‌های اصلی این نظام و انقلاب هستند، افزود: بنیاد موظف است روحیه انقلابی را در جامعه ترویج دهد، بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی به عملکرد بنیاد بستگی دارد، جایگاه‌شان و کرامت شهید و شهادت در جامعه باید جاری و ساری باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که مسائل تربیتی، فرهنگی و عزت بنیاد باید در جامعه خلق و ترویج شود، اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خط مقدم نظام و نیازمند به همراهی مجلس، دولت و سایر دستگاه‌ها و ادارات است؛ خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در بنیاد بنا شده است و ما در ابتدا به دنبال شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک دستگاه تمدن‌ساز است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مهم‌ترین فعالیت بنیاد است، فقط مختص ایران اسلامی نیست و اهداف فراملی و تمدن‌سازی را در جوامع اسلامی دنبال می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به مدیران بنیاد خراسان رضوی گفت: امروز به دنبال طرح و برنامه بلندمدت و شناسایی مشکلات هستیم، زیرا برخی از نیازها تغییر کرده است، بخشی از افراد جامعه ایثارگری سالمند شده‌اند و نیازهای آنان نیز متفاوت‌تر از قبل شده است.

در این جلسه مدیرکل، معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز به بیان اهم مشکلات و مسائل در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری پرداختند.

کد خبر 5306364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha