۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی:

استقامت مردم در دفاع مقدس باعث شد کسی تصور حمله به ایران را نکند

استقامت مردم در دفاع مقدس باعث شد کسی تصور حمله به ایران را نکند

بجنورد- معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی با اشاره به استقامت بی نظیر مردم ایران در برابر حملات رژیم بعث عراق، گفت: این مقاومت باعث شده کسی جرات حمله نظامی به ایران را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیگ زاده صبح سه شنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق بر اساس برنامه ریزی قبلی با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران وارد جنگی تمام عیار با ملت ایران شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی ادامه داد: جنگ تحمیلی ایران و عراق با تمام جنگ‌های گذشته تاریخ تفاوت فراوانی داشت چرا که تمامی شرق و غرب در یک طرف علیه ایران صف آرایی کرده بودند.

وی با بیان اینکه جنگ رژیم بعثی علیه ایران بر ما تحمیل شد و خواسته نظام جمهوری اسلامی ایران نبود، افزود: در آغاز این جنگ هنوز انسجام نیروهای نظامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وجود نداشت و برنامه زمان بندی دشمن برای تصرف ایران یک هفته‌ای بود؛ اما دلاورمردان و شیر زنان ما نزدیک به ۳۴ روز در کنار ارتش مقاومت کردند و با سربلندی در مقابل رژیم بعث ایستادند.

بیگ زاده جنگ ایران و عراق را طولانی‌ترین جنگ قرن ۲۱ توصیف کرد و گفت: این جنگ ۲ هزار و ۸۷۷ روز طول کشید که هزار روز آن نبرد فعال و گاهی تن به تن بود.

معاون استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: قاطعیت امام راحل در فرماندهی، رابطه معنوی امام با رزمندگان، حضور زنان در جبهه و پشت جبهه از جمله ویژگی‌های برجسته دوران دفاع مقدس بود که استقامت آن دوران، امروز موجب شده است هیچ کسی جرأت حمله نظامی به ایران را نداشته باشد.

کد خبر 5309863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha