۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

سرپرست فرمانداری آستارا تأکید کرد؛

ضرورت به روز رسانی تجهیزات دستگاه های نظارتی گمرک آستارا

ضرورت به روز رسانی تجهیزات دستگاه های نظارتی گمرک آستارا

آستارا- سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، گفت: تجهیزات کنترلی دستگاه‌های نظارتی در گمرک مرزی آستارا باید به روز رسانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید میر قربانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: تأمین سگ‌های موادیاب و دستگاه‌های پایش تصویری کالاها برای گمرک مرزی آستارا لازم و ضروری است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در آستارا، تأکید کرد: تجهیزات کنترلی دستگاه‌های نظارتی در هر سه گمرک مرزی ریلی، زمینی و دریایی این شهرستان باید به روز رسانی شود.

میر قربانی قاچاق کالا را یک تهدید برای رونق اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: استمرار گشت و کنترل مرزی باید به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی، افزود: دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی باید در صدور احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز قاطعیت لازم را نیز داشته باشند.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به قاچاق لوازم آرایشی، بر آگاه سازی خانواده‌ها از مضرات استفاده از کالاهای فاقد استاندارد تاکید کرد و از مسئولان امر خواست از عطاری‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی بازدیدهای مستمر داشته باشند.

میر قربانی ورود کالاهای قاچاق به آستارا را ناشی از کم کاری برخی دستگاه‌ها اعلام کرد و تقویت کنترل‌ها، اصلاح رویه‌های نظارتی و همکاری بیشتر و سازنده اعضای ستاد کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد.

وی با ابراز تأسف از پیگیری یا اجرا نشدن برخی مصوبات این جلسات، گفت: این شهرستان مرزی با سه مرز فعال خاکی، آبی و ریلی در همسایگی جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این جلسات، خروجی سازنده‌ای داشته باشد.

کد خبر 5311053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha