۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰

فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهرم را می‌بلعند؛

زنجیرفروشگاه های بزرگ بر پای اصناف/ هر ۱.۵ کیلومتر یک فروشگاه

زنجیرفروشگاه های بزرگ بر پای اصناف/ هر ۱.۵ کیلومتر یک فروشگاه

شیراز- با مطرح شدن موضوع کسب مجوز تاسیس ۱۸ فروشگاه زنجیره ای در شهرستان جهرم، کسبه اعتقاد دارند که این فروشگاه ها اقتصاد آنها را به شدت در خطر قرار می دهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: این روزها فروشگاه‌های زنجیره‌ای صدمات جدی به کسبه‌های خرد زده اند. زنجیره‌ای ها که تا سال‌های قبل در کلانشهرها دیده می‌شدند، این روزها در شهرهای کوچک هم در حال سبز شدن هستند تا بدین شکل رونق از واحدهای کوچک‌تر بیافتد.

این روزها خبر رسید که فردی قصد دارد مجوز ۱۸ فروشگاه زنجیره‌ای برای شهرستان جهرم را کسب کند و این امر نگرانی کسبه شهر را در پی داشته است.

شهری که در سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۴۱ هزار نفر جمعیت دارد و حالا کسبه شهر اعتقاد دارند که در صورتیکه این ۱۸ فروشگاه زنجیره‌ای در جهرم راه اندازی شود آینده کاری آینده به شدت در خطر خواهد افتاد.

وجود ١٢٠٠ واحد صنفی در شهرستان جهرم

امین گلکار یکی از فعالین صنفی شهرستان جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بیش از یک هزار و ٢٠٠ واحد صنفی مجوز دار در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به بازار محدودی که در شهرستان جهرم وجود دارد به عنوان یکی از شهرستان‌های بزرگ در استان فارس واحدهای توزیع کننده خاروبار به میزان کافی در شهرستان موجود است و این امکان وجود ندارد که در هر محله نسبت به ایجاد یک فروشگاه زنجیره‌ای اقدام کرد.

زنجیرفروشگاه های بزرگ بر پای اصناف جهرم/ هر۱.۵ کیلومتر یک فروشگاه

گلکار تاکید کرد: فعالین واحدهای صنفی از این موضوع گلایه مند هستند و در تلاش بودند تا این گلایه خود را به گوش مسئولان استانی برسانند.

او یادآور شد: بر اساس مجوزی که مدیریت این فروشگاه زنجیره‌ای کسب کرده تنها در شهرستان جهرم می‌تواند نسبت به ایجاد ١٨ فروشگاه زنجیره‌ای اقدام کند و با تأسیس این میزان فروشگاه زنجیره‌ای دیگر امکان رقابت واحدهای توزیع کننده خاروبار خرد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بین رفته و مغازه‌های خرد باید نسبت به تعطیلی آن واحد صنفی اقدام کنند.

گلکار تاکید کرد: هم اکنون ٣ واحد فروشگاه زنجیره‌ای در شهرستان جهرم در حال فعالیت است و ٧ واحد دیگر نیز در حال آماده سازی برای افتتاح هستند.

شهرستان جهرم دارای٣٠ کیلومتر مربع وسعت است و صدور جواز تأسیس ١٨ فروشگاه زنجیره‌ای به آن معناست که به ازای هر یک و نیم کیلومتر یک فروشگاه زنجیره‌ای باید احداث شود.

کد خبر 5313108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha