۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

دعا در حق دیگران موجب انسجام اجتماعی می‌شود

دعا در حق دیگران موجب انسجام اجتماعی می‌شود

قزوین-نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دعا در حق دیگران موجب انسجام اجتماعی می‌شود و این راهکار هدیه‌ای از جانب ائمه (ع) برای ما است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش روحانیون رزمنده استان قزوین با تسلیت ایام عزاداری اربعین امام حسین (ع) اظهار کرد: این محفل برای بنده بسیار محترم است، چراکه انسان‌های پای‌کار عرصه‌های ایمانی در این مجموعه حضور دارند، کسانی‌که عمری در راه اسلام خدمت کرده‌اند و از پیش از انقلاب تاکنون در عرصه تبلیغ دین کوشش فراوانی داشته‌اند.

وی ادامه داد: دو نگاه به اربعین وجود دارد؛ نگاه اول مربوط به معارف چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و زیارت اربعین است و نگاه دوم این است که در معارف دینی ما خدای متعال، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) همواره از ما خواسته‌اند که نگاه معرفتی نسبت به کلمه اربعین داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: برای مثال امام صادق (ع) فرمودند اگر کسی در دعایش چهل مؤمن را جلو بیندازد و بعداً برای خودش دعا کند، دعای او به اجابت می‌رسد. این هدیه از جانب امام معصوم در زندگی ما کاربرد زیادی دارد و در حقیقت محبّت و دوستی بین مؤمنان را محکم می‌کند و انسجام اجتماعی را رقم می‌زند.

امام جمعه قزوین با اشاره به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شما عزیزان که سابقه زیادی در جبهه‌های جنگ و دفاع از کشور دارید؛ درباره شما رسول اکرم (ص) فرمودند یک روز سنگینی جنگ و جهاد و تحمل مشکلات آن، بهتر و بالاتر از از چهل سال عبادت خدای متعال است. حالا ببینید شهید حسین لشکری که اولین اسیر جنگ تحمیلی بود و آخرین کسی که به میهن اسلامی برگشت، نزد خداوند چه درجه و منزلتی دارد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، گفت: رسول اکرم (ص) فرمودند هرکس چهل شبانه‌روز خودش را برای خداوند خالص کند، خداوند چشمه‌های علم و معرفت را از دل او به زبانش جاری می‌کند و این حدیث برای افراد جویای علم و دانش بسیار کاربرد دارد.

کد خبر 5313930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha