۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان:

دمای اصفهان در مهرماه تا ۲ درجه فراتر از نرمال است

دمای اصفهان در مهرماه تا ۲ درجه فراتر از نرمال است

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: انتظار داریم دما در ماه مهر تا ۲ درجه سانتیگراد فراتر از نرمال باشد اما در مجموع رو به کاهش خواهد بود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کاهش دما به ویژه در کمینه‌ها رخ خواهد داد، اظهار داشت: اصفهان در یک هفته گذشته تا چهار درجه سانتیگراد افت دما و دو درجه سانتیگراد افزایش دما را تجربه کرد به طوری که صبح جمعه گذشته دما ۲۰ درجه سانتیگراد بود و امروز به ۱۴ درجه سانتیگراد رسید و فردا دوباره دما تا دو درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این نوسانات دمایی با توجه به اینکه در فصل گذر (پایان تابستان- آغاز پاییز) قرار داریم، اتفاق می‌افتد و تا پایان مهر ادامه دارد اما به دلیل نبود ابر و تابش در طول روز دما به صفر درجه و یا کمتر نمی‌رسد و دمای هوا همچنان بالا است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استمرار جوی پایدار تا پایان هفته در سطح استان، خاطرنشان کرد: آسمان بیشتر مناطق در این مدت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه امروز در نیمه شمالی اصفهان گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید دور از انتظار نیست‌.

هنرمند با بیان اینکه وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی استان با خیزش گرد و خاک همراه است، گفت: هوای مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان در ساعات اولیه فردا سه‌شنبه غبارآلود است‌.

وی افزود: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5314642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha