۷ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۰

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

۵۸ طرح عمرانی در روستاهای استان سمنان اجرا می‌شود

۵۸ طرح عمرانی در روستاهای استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۵۸ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۴۲۴ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال در روستاهای استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، مهدی صمیمیان با بیان اینکه ۵۸ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۴۲۴ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال در روستاهای استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر افتتاح می‌شود، تاکید کرد: ۱۴۹ روستای استان سمنان با جمعیت ۵۷ هزار و ۲۲۰ نفر از مزایای افتتاح ۵۸ طرح عمرانی و خدماتی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: ۵۸ طرح آماده بهره‌برداری در روستاهای استان سمنان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر مربوط به هشت دستگاه اجرایی استان است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان داشت: شش طرح از مجموع ۵۸ طرح آماده افتتاح در روز روستا و عشایر در استان سمنان مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سه طرح مربوط به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، ۱۵ طرح مربوط به امور عشایری، ۹ طرح مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان، ۱۴ طرح مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و چهار طرح مربوط به نوسازی مدارس است.

صمیمان با بیان اینکه شش طرح از مجموع ۵۸ طرح افتتاحی مربوط به اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و یک طرح مربوط به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، ابراز داشت: طرح‌های عمرانی افتتاحی روستاهای استان در روز ملی روستا و عشایر در زمینه‌های مختلف مانند تأمین آب پایدار، بهسازی و آسفالت معابر، لای‌روبی قنات، احداث خط انتقال آب، اجرای طرح هادی، توسعه فضای آموزشی، اجرای طرح اقتصاد و اشتغال‌زا و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی است.

روز ۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نام‌گذاری شده است.

کد خبر 5315900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha