۷ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۳

معاون حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان عنوان کرد؛

صادرات ۷۹۰ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان وبلوچستان

 صادرات ۷۹۰ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان وبلوچستان

زاهدان - معاون حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۷۹۱ هزار و ۸۳ تن کالا توسط ۳۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی «میرجاوه» و «میلک» در ۶ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری با بیان اینکه ۴۴۹ هزار و ۴۲۲ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۳۴۱ هزارو ۶۶۱ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک صادرشده است، اظهار داشت: گاز مایع، هیدروکربن، قیر، بنزین، گازوئیل و تره بار عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

وی مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب‌های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرزها هستیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک را درشش ماهه سال جاری ۲۹۵ هزار و ۲۳۹ تن کالا و واردات را ۱۲۷ هزار و ۲۵ تن کالا عنوان کرد.

وی بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت‌های موجود، عملیات توسعه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام است.

کد خبر 5315968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha