۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

فرماندار ویژه کازرون خبر داد؛

راه اندازی دفتر مبادلات ایران و ساحل عاج در کازرون

راه اندازی دفتر مبادلات ایران و ساحل عاج در کازرون

کازرون – فرماندار کازرون گفت: دفتر مبادلات اقتصادی، علمی، فرهنگی ایران و ساحل عاج با توافق سفیر این کشور در ایران و فرمانداری ویژه شهرستان کازرون رسما راه اندازی و تأسیس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مظفری در مراسم راه اندازی این دفتر با اشاره به مشکلات اساسی میان ایران و ساحل عاج گفت: عدم شناخت فعالان اقتصادی و عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود از چالش‌های همکاری دو کشور با یکدیگر بوده که تأسیس این دفتر اقتصادی بین کشور ایران و ساحل عاج در کازرون که شاهراه ارتباطی بین دو استان فارس و بوشهر است، می‌تواند راهکاری برای حل و رفع این مشکلات باشد.

وی افزود: دفتر مبادلات اقتصادی با همکاری انجمن دوستی ایران و ساحل عاج در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های بین دو کشور، ضمن معرفی توانایی‌های صادراتی کشور به جوامع تجاری آفریقایی و اطلاع رسانی فرصت‌ها و زمینه‌های صادرات به خصوص به کشور ساحل عاج نسبت به برقراری ارتباط مستقیم میان بخش‌های خصوصی در جنوب غرب ایران با این کشور اقدام کند.

فرماندار ویژه کازرون تصریح کرد: انتقال فناوری و ایجاد روابط فرهنگی میان ایران و کشور ساحل عاج و همچنین همکاری در جذب گردشگر، صدور خدمات فنی و مهندسی از دیگر زمینه‌های همکاری میان ایران و ساحل عاج از طریق دفتر مبادلات اقتصادی علمی و فرهنگی در کازرون محسوب می‌شود.

این دفتر با پیگیری فرماندار ویژه شهرستان کازرون و همکاری انجمن دوستی ایران و ساحل عاج راه اندازی و کارگزاری آن به خانم جمشید زاده اعطا شد.

ساحل عاج در غرب آفریقا و پایتخت فعلی آن یاموسوکرو است و محصولات صادراتی این کشور شامل کاکائو، قهوه، الوار، نفت، پنبه، موز، آناناس، روغن خرما و ماهی و محصولات وارداتی این کشور شامل سوخت، کالاهای اساسی و مواد غذایی، ماشین آلات، مصالح ساختمانی و… است.

کد خبر 5316318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha