۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

۵۴ فقره شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج بامردان خارجی صادرشد

۵۴ فقره شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج بامردان خارجی صادرشد

زنجان-مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: با هماهنگی انجام گرفته تا پایان شهریور امسال ۵۴ فقره شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی شفیعی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی استان در محل استانداری زنجان، به تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجام گرفته تا پایان شهریور امسال ۵۴ فقره شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در این میان ۲۸ نفر از این تعداد دختر و ۲۶ نفر پسر هستند و زنجان در این خصوص جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: صدور شناسنامه شهدا در آستانه برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید با همکاری دبیرخانه کنگره در دست انجام است.

حقیقی تاکید کرد: صدور شناسنامه‌های خام شهدا با تأمین اعتبارات آن در سطح کشور در حال انجام است که تا زمان برگزاری کنگره به پایان می‌رسد.

وی به ثبت بیش از ۹۹ درصدی وقایع ولادت و وفات در استان در مهلت قانونی با توجه به محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و ابراز داشت: با همکاری‌های انجام گرفته برای ۹۳.۷۳ درصد واجدان شرایط نیز کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به اجرای پروژه مهم سببی و نسبی ثبت احوال اشاره کرد و گفت: این اقدام مهم شهریور امسال آغاز شده است و استان زنجان نیز همزمان با سراسر کشور آن را در دست اجرا دارد، که امیدواریم با همکار های بین بخشی روند خوبی را طی کند.

شفیعی به فضای نامناسب اداره ثبت‌احوال شهرستان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: اسناد نیمی از جمعیت استان در اداره ثبت‌احوال شهرستان زنجان نگهداری می‌شود و اسنادی نیز در آتش‌سوزی سال ۵۷ از بین رفته است و این ساختمان ظرفیت لازم برای حفظ و نگهداری این حجم از اسناد را به طور استاندارد ندارد.

وی به صدور شناسنامه برای دانش آموزان زنجانی با هدف ثبت نام در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: طی شهریور امسال به طور میانگین ۱۷ هزار و ۳۳۵ نفر برای دریافت خدمت به واحدهای ثبت احوال استان مراجعه کردند.

کد خبر 5316324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha