۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶

رئیس کمیته امداد کشور خبر داد؛

جمع آوری ۹۵۰ میلیارد تومان زکات نقدی و غیر نقدی در کشور

جمع آوری ۹۵۰ میلیارد تومان زکات نقدی و غیر نقدی در کشور

بیرجند- رئیس کمیته امداد کشور گفت: ۹۵۰ میلیارد تومان زکات نقدی و غیر نقدی از ابتدای سال در کشور جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بختیاری بعدازظهر امروز در دیدار اعضای شورای زکات خراسان‌جنوبی با اشاره به تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه تاکنون سه هزار طلبه مستقر در روستاهای کشور با شوراهای عالی زکات همکاری دارند.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اقدامات ارزشمند کمیته امداد در حوزه زکات بیان‌کرد: هر چند خراسان‌جنوبی با خشکسالی‌های طولانی رو به رو بوده است اما به این وجود زکات در این استان رشد داشته است و سهم امسال کمیته امداد و شورای عالی زکات استان ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

بختیاری با اشاره به اینکه از این میزان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محقق شده است، افزود: سال گذشته این میزان چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه برای کل کشور برنامه‌ریزی در راستای جمع‌آوری هزار و ۵۰۰ میلیون تومان زکات شده است، گفت: از این میزان نیز تاکنون جمع‌آوری شده است.

بختیاری افزود: طبق یک قاعده ۷۵ درصد زکات جمع‌آوری شده به سفر نیازمندان آورده و حدود ۲۰ درصد در قالب تهیه نیازهای مددجویان و بخشی در مسیر عمران و آبادانی هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه برای خراسان‌جنوبی در سال جاری ۶ هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی با ۲۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته خوشبختانه کمیته امداد خراسان جنوبی توانست ۱۱۶ درصد از فرصت شغلی مدنظر را محقق کند.

کد خبر 5316527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha