۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

فقاهت، حکمت و ساده‌زیستی در علامه حسن زاده آملی بی بدیل بود

فقاهت، حکمت و ساده‌زیستی در علامه حسن زاده آملی بی بدیل بود

آمل- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: ساده زیستی، سیر و سلوک، فقاهت، فلسفه و حکمت از علامه حسن زاده آملی یک شخصیت کم نظیر در جهان اسلام ساخته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، پیش از ظهر شنبه در ویژه برنامه ارتحال سالک توحیدی و عالم ذوفنون علامه بزرگ و کم نظیر جهان اسلام در سالن شهید آوینی این اداره کل ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه آخر صفر و ارتحال جانسوز عالم ربانی علامه حسن زاده آمل، اظهار داشت: زهد، تقوای الهی، ساده زیستی و محب اهل بیت (ع) بودن از ویژگی‌های مهم آیت الله علامه حسن زاده آملی بود.

وی در ادامه با اشاره به سیره و سبک زندگی این عالم ذوفنون و ارادت و علاقه این عالم بصیر نسبت به رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)، افزود: مشی علمی و عملی این عارف و عالم برجسته و کم نظیر نسبت به رهبر معظم انقلاب قابل وصف نبود و همواره برای عزت اسلام، انقلاب و رهبری تلاش کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی‌های منحصر بفرد این شخصیت وارسته، پارسا و انقلابی، تصریح کرد: علم فقاهت، فلسفه و حکمت و ساده زیستی در علامه حسن زاده بی بدیل بود و همواره در مسیر انقلاب اسلامی و عزت و عظمت دنیای اسلام و جهان تشیع قدم بر می‌داشت.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به عمر با برکت این عالم ذوفنون و پارسا و خدمات علمی و عملی ایشان در دوران حیات بابرکتشان، تصریح کرد: فقدان این شخصیت بزرگ و کم نظیر برای جهان اسلام و ایران اسلامی قطعاً ضایعه‌ای جبران ناپذیر است اما باید از تالیفات و آثار و اندیشه‌های این علامه دهر بیشترین بهره را برای خدمت به جامعه اسلامی و انسانی گرفت.

کد خبر 5318112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha