۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۹

عضو شورای مرکزی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان قزوین:

صدای مردم در سفر رئیس دستگاه قضا به قزوین شنیده نشد

صدای مردم در سفر رئیس دستگاه قضا به قزوین شنیده نشد

قزوین- عضو تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین گفت: عدم اختصاص تریبون به نمایندگان افکار عمومی در سفر رئیس دستگاه قضا به قزوین مانع شنیدن صدای مردم شد.

جواد آتشگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم حضور و دعوت از دانشجویان استان قزوین برای دیدار با رئیس قوه قضائیه در سفر یک روزه او به استان قزوین اظهار کرد: همان طور که همگان واقف هستند مقام معظم رهبری همه ساله در یک برنامه مشخص با جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان دیدار می‌کنند و اقشار مختلف دانشجویی به دیدار رهبر دعوت می‌شوند و این دیدارها به صورت پرسش و پاسخ پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در واقع تریبون‌های دانشجویی جز شفاف‌ترین و دغدغه‌مندترین تریبون‌ها در رساندن حرف و خواسته مردمی به گوش مسئولین هستند، در دو سال اخیر شاهد بودیم با وجود همه گیری ویروس کرونا رهبر معظم انقلاب دیدارهای دانشجویی خود را لغو نکردند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این رویداد همچون گذشته برپا شد.

عضو شورای مرکزی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی حلقه‌های میانی جامعه هستند و رهبر انقلاب بارها به این موضوع تاکید کردند و به ما ثابت شده یکی از اصلی تر ین جامعه مخاطبین بیانات رهبر انقلاب دانشجویان و جامعه نخبگانی هستند که تبیین کننده مسائل برای مردم و مدافع حقوق آنان بوده و می‌توانند در همه شرایط در جامعه تأثیر گذار باشند.

آتشگر تصریح کرد: پیرامون سفر رئیس قوه قضائیه ما گله‌هایی داریم چرا که هیچ تریبونی به نماینده دانشجوها داده نشد در حالی که تشکل‌های دانشجویی هیچ گونه وابستگی به نهادی ندارند و باید مسائل را از زبان آنها هم شنید، این حریت تشکل‌های دانشجویی کمیاب است، دانشجو مسائل را با تکیه به آزادگی بیان می‌کند و ما گله‌مندیم که این رویداد اتفاق نیفتاد در حالی که تشکل‌ها در سال‌های اخیر پیگیر مسائل مردم و تبیین‌گر موضوعات در حلقه میانی جامعه بودند.

وی ادامه داد: در استان قزوین مسائل خاصی نظیر زمین خواری هفت سنگان، خصوصی سازی هایی که باعث تعطیلی کارخانه‌هایی کنتور سازی، فرنخ و مه نخ وجود دارد و جنبش دانشجویی در خط مقدم مبارزه با فساد و دفاع از حقوق مردم حضور داشت و ما به این حضور هوشیارانه افتخار می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین مطرح کرد: ما انتظار داشتیم ریاست قوه قضائیه در سفر به استان قزوین در برنامه دیدار مردمی که وجود داشت تریبونی به دانشجویان اختصاص دهند، ما این حق را داریم که بدانیم مسائلی همچون زمین خواری هفت سنگان و شرایط کارخانه‌هایی مانند کنتور سازی که در زمان آیت الله رئیسی مطالبه شد به کجا انجامید.

وی تاکید کرد: شفاف سازی این موضوعات یک حق بدیهی است و باید گفت جنبش دانشجویی همچنان پیگیر مسائل است و این مسیر را محکم‌تر از گذشته پیگیری می‌کند و این‌طور نیست که موضوع را رها کنیم، این نه تنها گلایه ما بلکه گلایه خیلی‌ها از جمله خبرنگاران است، حتی خبرنگاران هم نتوانستند از نزدیک طرح مسئله کنند و مطالبات مردم استان را مطرح نمایند، بنابر این ما به جد خواستار رفع این محدودیت و دریافت پاسخ‌های روشن هستیم.

آتشگر در پایان خاطرنشان کرد: سفر رئیس قوه قضائیه برای استان دستاوردهای زیادی داشت و بسیاری از مسائل به گوش رئیس دستگاه قضا رسید و دستورات مهمی هم در جهت رفع مشکلات صادر شده که برای استان قزوین دارای خیر و برکت است با این حال این عدم حضور نمایندگان افکار عمومی برای بیان مشکلات حتی در قالب یک تریبون ۱۰ دقیقه‌ای در جلسات و یا شنیده نشدن صداها این سفر را به یک سفر نمایشی تبدیل و مردم را گله مند کرده است.

کد خبر 5318244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha