۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

رئیس اوقاف انزلی خبرداد؛  

وجود ۹۰ موقوفه در انزلی/ ۲۰ هکتار زمین شناسایی شد

وجود ۹۰ موقوفه در انزلی/ ۲۰ هکتار زمین شناسایی شد

انزلی- رئیس اوقاف و امور خیریه انزلی با اشاره به وجود ۹۰ موقوفه در این شهرستان، گفت: ۲۰ هکتار زمین موقوفی جدید شناسایی دشه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس خوبرو ظهر یکشنبه در نشست خبری با تبریک فرارسیدن هفته وقف، اظهار کرد: این سنت حسنه به عنوان یکی از مصادیق نیکوکاری در غیر از دین اسلام هم وجود دارد به نوعی که کلیساهای انزلی و رشت هم موقوفه هستند.

وی افزود: از هفته وقف سال گذشته تا کنون بیش از ۱۱ هزار بسته معیشتی در بین اقشار نیازمند شهرستان انزلی توزیع شده است.

حجت الاسلام خوبرو با اشاره به وجود ۹۰ موقوفه و ۳۳۳ رقبه در شهرستان انزلی، ادامه داد: ۲۰ هکتار زمین موقوفه در روستای آبکنار شناسایی شد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای افرادی که از پرداخت مبالغ توافقی موقوفات در اختیارشان امتناع کرده‌اند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ مورد پرونده پس از بررسی تجدید قرارداد شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه انزلی به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: طرح نشاط معنوی، آرامش بهاری، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی، دهه کرامت و دهه غدیریه با کمک روحانیون و هیأت امنای مساجد و مدیران مراکز فرهنگی در بقای متبرکه انجام شده‌است.

وی با اشاره به برپایی خیمه معرفت توسط مبلغان بومی و اعزامی در بقعه بی بی حوریه انزلی، ادامه داد: با برگزاری مسابقات قرآن در بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در منطقه یک قرآنی استان شامل شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا و رودبار، ۴۴ نفر از انزلی شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ نفر راهی مسابقات استانی و هشت نفر نیز به مسابقات کشوری قرآنی راه یافتند.

حجت الاسلام خوبرو با اشاره به اجرای طرح «شمیم خدمت» در امامزادگان همچنین، گفت: در این طرح با ایجاد کارگاه‌های خیاطی تولید ماسک در دستور کار قرار گرفت و در طول سال گذشته بیش از هشت هزار ماسک تولید و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

کد خبر 5318869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha