۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

مطالعه طرح هادی ۷۰۹ روستای استان زنجان تهیه شده است

مطالعه طرح هادی ۷۰۹ روستای استان زنجان تهیه شده است

زنجان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۹۰۴ روستا دارد،گفت: مطالعه طرح هادی ۷۰۹ روستای استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خواجه‌ای ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان به حوزه عمرانی اختصاص دارد، گفت: این نهاد فعالیت‌های خود را به عمران و آبادانی روستاها معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۹۰۴ روستا دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که مطالعه طرح هادی ۷۰۹ روستای استان تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در اجرای طرح هادی در سطح کشور عملکرد خوبی دارد.

خواجه‌ای تاکید کرد: میانگین کشوری تهیه طرح هادی در کشور ۹۷ درصد است و رتبه استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تعهدی برای تهیه طرح هادی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار ندارد، ابراز داشت: در مجموع ۲۵۰ روستای استان نیز نیازمند بازنگری طرح هادی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستایی استان ۵۸ درصد است، افزود: در مجموع از ۷۱۰ روستا برای ۴۱۳ طرح هادی انجام گرفته است.

خواجه‌ای ابراز داشت: این استان طی سال گذشته طرح هادی را برای ۶۸ روستا اجرا کرده و طی سال جاری هم ۱۲ میلیارد تومان اعتبار ملی ابلاغ شده بود که حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت.

وی گفت: اعتبار مصوب پیش بینی شده برای امسال از منابع ملی برای تهیه طرح هادی و بازنگری آن دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و این میزان اعتبار برای ۲۹ روستای استان در نظر گرفته شده که جهت بازنگری طرح هادی هزینه می‌شود و از محل منابع استانی نیز یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون برای ۲۰ روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان تصریح کرد: اجرای طرح هادی در روستاها گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

خواجه‌ای افزود: تجدید حیات روستاها، هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش راندمان کار روستاییان و بهبود یافتن معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها، ایجاد سرمایه گذاری در روستاها و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهداف مهم اجرای طرح هادی در روستاها است.

کد خبر 5318990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha