۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷

مدیرکل تعاون البرز خبر داد؛

افتتاح اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در البرز

افتتاح اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در البرز

کرج - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از افتتاح اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح نژاد بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز به عنوان اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور در استان البرز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته مشکلی وجود داشت مبنی بر اینکه مشاغل خانگی وقتی کاری را آغاز می‌کرد، تخصص لازم یا بازار فروش را نداشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز تصریح کرد: افتتاح این مرکز کار مشترک بین اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و شهرداری کرج است.

وی با بیان اینکه در این بخش پیشران‌هایی مستقر کردیم که در این حوزه فعالیت‌های خاص دارند و دارای تجربه هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند وارد این حوزه می‌شوند و تخصص لازم را ندارند به آنها آموزش داده می‌شود.

فلاح‌نژاد با بیان اینکه آموزش بازاریابی توسط پیشران‌ها به افراد داده می‌شود، گفت: و این محل یک محل عرضه فیزیکی برای تولیدات مشاغل خانگی است و بازار در اختیار آنها قرار دارد.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد شرایطی را فراهم کردیم که افراد از طریق یکی از سایت‌های بزرگ فروش آنلاین و سایر سازمان‌ها وارد فضای مجازی شوند و محصولات را در بازار فضای مجازی ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه بیش از ۳۰ غرفه ثابت و متحرک در این مرکز به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: اولویت فعالیت در این مرکز با پیشران‌هایی بوده که در گذشته در حوزه مشاغل خانگی فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن تنوع در نوع فعالیت اولویت بعدی فعالیت در این حوزه است که اکنون در حوزه فرش، مواد غذایی، کشاورزی، صنایع‌دستی و تبدیلی در این مرکز مستقر هستند.

فلاح نژاد با بیان اینکه این نمایشگاه دائمی است، متذکر شد: ما یک بسترسازی را فراهم می‌کنیم که در آینده با یک هزینه کمتری با شهرداری به توافق برسیم که این نمایشگاه تداوم داشته باشد.

کد خبر 5319207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha