۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷

نخستین مرکز پزشکی از راه دور در اهواز راه‌اندازی شد

نخستین مرکز پزشکی از راه دور در اهواز راه‌اندازی شد

اهواز- نخستین مرکز پزشکی از راه دور (تله مدیسن) در بیمارستان رازی اهواز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز عصر امروز یکشنبه در مراسم آغاز به کار این مرکز اظهار کرد: این مرکز پزشکی از راه دور با هماهنگی دانشکده پیراپزشکی و مدیریت فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور راه‌اندازی شده است.

فرهاد ابول نژادیان افزود: امروز برای نخستین بار ارتباط ویدئویی با دیگر بیمارستان‌های خوزستان برقرار شد. به‌عنوان مثال همکاران نیز پاسخگوی سوالات پزشکان حاضر در بیمارستان مادر رامهرمز شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: با وجود این امکانات نیز پزشکان فوق تخصص می‌توانند از بیمارستان رازی پاسخگوی سوالات همکاران در رابطه با بیماران کووید- ۱۹ و غیر کووید در دیگر شهرستان‌ها باشند.

ابول نژادیان گفت: امید است که با توسعه در این زمینه بتوان در شهرستان‌هایی که پزشک فوق تخصص وجود ندارد، خدمات فوق تخصصی را از راه دور به بیمار ارائه داد.

رئیس بیمارستان رازی اهواز نیز در این راستا گفت: به‌واسطه این مرکز، ارتباط خوبی بین پزشکان بیمارستان مادر رامهرمز و پزشکان فوق تخصص ریه و بیهوشی بیمارستان رازی برقرار شده و سوالاتی در زمینه درمان و ترخیص بیمار مطرح و از تجربیات یکدیگر استفاده شده است.

ماندانا قنواتی افزود: اکنون خدمات درمانی در زمینه آموزش آن‌قدر پیشرفت کرده که به‌راحتی می‌توان از طریق ارتباط تصویری، خدمات پزشکی را بر بالین بیمارها ارائه داد.

وی گفت: قرار است که این خدمات در سایر بیمارستان‌های خوزستان توسعه پیدا کند و آنها نیز از قابلیت ارتباط تصویری بهره‌مند شوند.

کد خبر 5319299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha