۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۸

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:

کارکرد بازی‌های رایانه‌ای به آسیب‌شناسی نیاز دارد

کارکرد بازی‌های رایانه‌ای به آسیب‌شناسی نیاز دارد

تبریز- معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: بازی‌های یارانه‌ای به دلیل گستردگی خاص نیازمند آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جابر ابوالفتح زاده روز یک شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی "بازی دل‌ها" که به صورت وبینار در سراسر کشور برگزار شد، افزود: بازی‌های رایانه‌ای از اکثر رسانه‌های تعاملی کشور سبقت گرفته و برای آن اثر سو گذاشته است و همچنین از دیگر سو بازی‌ها، فعالیت‌های جهان زندگی فیزیکی را نیز در نوردیده و حتی زندگی کسانی که در این زمینه فعالیت ندارند را هم به نحوی تحت تأثیر قرار داده است.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد یکی از کارکردهای بازی‌های رایانه‌ای تبلیغ فرهنگ شیوه زندگی غرب و غربگرایی می‌باشد و این فرآیند خود تبدیل به چارچوب و به نوعی از ضروریات روزمره آحاد جامعه شده است که بازیکنان نیز از منظر دیگری به آن می‌نگرند.

ابوالفتح زاده با اشاره به ارزیابی کارشناسان از حوزه فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای، گفت؛ عمده نظر کارشناسان این حوزه بر این است که امروزه یکی از رسانه‌هایی که میزان قابل توجهی از افراد جامعه را متوجه خود ساخته و جامعه را در برگرفته همانا بازی‌های رایانه‌ای است.

وی یادآور شد: با توجه به مخاطرات بازی‌های رایانه‌ای می‌طلبد که بیش از این در مهار افسار گسیختگی این بازی‌ها تدابیر لازم به کار گرفته شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از فعالین فضای مجازی، خانواده شهدای مدافعین حرم و شهدای حوزه سلامت تجلیل شد.

کد خبر 5319362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha