۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۳

مدیرکل انتقال خون مازندران:

۶۸۰۰ اهداء کننده خون در مازندران بار اولی هستند

 ۶۸۰۰ اهداء کننده خون در مازندران بار اولی هستند

ساری- مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اهدای ۶۰ هزار واحد خون طی سال جاری در استان گفت: شش هزار و ۸۰۰ نفر بار اولی هستند.

ذوالفقار تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نیازمند اهدای همه گروه‌های فرآورده‌های خونی در استان هستیم، اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص استان و وجود بیماران خاص نیاز به فرآورده‌های خونی مازندران بالا است.

وی با اظهار اینکه امسال ۷۶ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که ۶۰ هزار نفر موفق به اهدایی خون شدند، افزود: از این میزان بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر بار اولی بودند.

وی نسبت اهدای خون بین بانوان را پایین دانست و گفت: در حال حاضر میزان اهدای خون بین بانوان پنج درصد بوده و اگر این میزان به ۱۰ درصد رسد بخشی از نیازها تأمین می‌شود.

تقوی با اظهار اینکه تمامی شیوه نامه بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود، افزود: تاکنون هیچ مورد ابتلای به کرونا در مراکز اهدای خون گزارش نشده و همکاران نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توجه و حساسیت ویژه ای دارند.

مدیرکل انتقال خون مازندران شمار مراکز درمانی مازندران را ۴۷ مرکز بیان کرد و گفت: این مراکز نیازمند اهدای خون هستند و از بیماران کرونایی بهبود یافته و سایر هم استانی درخواست داریم برای اهدای خون به مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تمامی مراکز اهدای خون استان در تعطیلات پیش رو نیز از صبح تا ظهر برای دریافت خون خدمات دهی می‌کنند.

کد خبر 5319564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha