۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

کشاورزان و دامداران برای بیمه محصولات خود اقدام نمایند

کشاورزان و دامداران برای بیمه محصولات خود اقدام نمایند

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به تجربیات سالیان گذشته در رویارویی با سیل، خشکسالی، آفت و سرمازدگی بهتر است کشاورزان و دامداران برای بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین قدرت اله مهدیخانی در حاشیه جلسه‌ای که با حضور مسؤولین و نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دامی استان، جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل، با موضوع بیمه محصولات کشاورزی و دام و طیور برگزار شد اظهار کرد: تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد همواره حوادث و سوانحی از قبیل سرمازدگی، خشکسالی، سیل، آفات نباتی، بیماری‌های دام و طیور و… خسارات هنگفتی را در حوزه کشاورزی و دام و طیور به کشاورزان و دامداران تحمیل می‌کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: به دلیل بی اعتنایی و گاهاً بی اعتمادی ایجاد شده در فعالین این بخش نسبت به بحث بیمه، استقبال چندانی از بیمه صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که نزدیک ترین راه جبران خسارت، بیمه محصول است.

مهدیخانی بیان کرد: سیاست دولت بر این است که پرداختی‌ها در حوزه جبران خسارات در حوزه کشاورزی به حداقل برسد و حجم عمده اعتبارات دولتی به صندوق بیمه تعلق گیرد، کما اینکه مبلغ قابل توجهی از اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه کشاورزی و دامی تعلق می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت نقش بیمه و نیز بهبود و ارتقا سطح ارائه خدمات توسط صندوق بیمه از مسؤلین خواست نسبت به اطلاع رسانی و اعتماد سازی لازم در این خصوص اقدام نمایند.

وی همچنین از کشاورزان و دامداران درخواست کرد نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دام و طیور خود اقدام نمایند.

کد خبر 5319731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha