۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶

امام جمعه ارومیه:

اقدامات موثرتری در ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع) انجام شود

اقدامات موثرتری در ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع) انجام شود

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید در ترویج فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) اقدامات موثرتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر دوشنبه در سه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تسلیت فرا رسیدن مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: سبک و سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو و سرمشق برای مسلمین است و باید در ترویج فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) اقدامات موثرتری انجام شود.

وی بر لزوم تلاش مسئولان برای خدمت خالصانه به مردم و اتخاذ رویکرد دینی در حل مشکلات جامعه تاکید کرد، و ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر قرار گرفته‌ایم نیاز است تا گرامیداشت این دهه و مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با روند باشکوهی برگزار شود.

قریشی با تاکید برنقش ترویج مباحث دینی و آموزه‌های اسلامی در افزایش اعتماد اجتماعی تاکید کرد و گفت: دولت و مدیرانی که بر سر کار آمدند باید به وعده‌های خود عمل کنند و صداقت و درستی را اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت انتخاب استاندار جدید گفت: در معرفی و انتخاب گزینه‌های استاندار جدید آذربایجان غربی، متأسفانه عوامل رفاقتی در نظر گرفته می‌شود در صورتی که باید فرد شاخص و دینداری در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

قریشی با اشاره به اهمیت انتخاب افراد اصلح برای تصدی مسئولیت‌ها به تشریح معیارهای شایسته سالاری در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر استمرار اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد که رضایت مردم را در پی داشته افزود: جلب رضایت ارباب رجوع باید با جدیت در ادارات پیگیری و به آن عمل شود تا جلب رضایت مردم و اعتماد اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: دولت وعده‌هایی که داده است به آنها عمل کند و اگر در هر کاری هم موفق نشدند، مردم را در جریان بگذارند که به طور قطع اعتماد مردم را جلب خواهند کرد.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: در همه مسائل زندگی و مسؤولیتی باید پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) را الگوی خود قرار دهیم، اگر این کار را انجام دهیم حتماً موفق می‌شویم و گرنه با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۵ دستگاه اجرایی استان در این رابطه دخیل هستند، گفت: در این رابطه بعضی از دستگاه‌های اجرایی ضعیف عمل می‌کنند.

سرهنگ جلیل وحیدی افزود: در این استان، ۵۹ شهید گمنام در ۲۳ نقطه دفن شده است که ۵۰ درصد یادمان داشتند که بقیه شهدای گمنام غریبانه تدفین شده‌اند که با پیگیری‌های این موضوع امروز در تمامی شهرستان‌های استان حل شده و یادمان دارند مگر یک شهرستان که آن هم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۶۵ دانشگاه استان ۲ رشته دفاع مقدس تدریس می‌شود، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس از ۱۵ هزار نفر از رزمندگان تجلیل شد که تا پایان سال جاری این تعداد به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا نارضایتی در جامعه کم شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان متوجه شوند که نارضایتی از کجا منشأ می‌گیرد و بزنگاه‌ها را شناسایی کنند و با این کار می‌شود جلو خیلی از نارضایتی‌ها را گرفت.

حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: مقصر اصلی ما مسؤولان هستیم که حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنیم و با مردم صادق نیستیم؛ هر موقع با مردم صادق باشیم موفق خواهیم شد.

در پایان این جلسه، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 5319940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha