۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

۲۶ گروه در خرمشهر کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند

۲۶ گروه در خرمشهر کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند

خرمشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: هم اکنون تعداد ۲۶ گروه در شهرستان خرمشهر کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد پاریان زیتونی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مبارزه با ویروس کرونای خرمشهر از وجود ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: در این مراکز تعداد ۲۶ گروه برای واکسینه کردن مراجعه‌کنندگان فعالیت دارند.

وی افزود: در شهرستان خرمشهر افراد ۷۰ - ۸۰ ساله به میزان ۵۴ درصد و افراد ۴۰ - ۵۰ ساله نیز به میزان ۲۷ درصد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که در این راستا باید به مردم کمک شود تا به این اعتقاد برسند که واکسن کرونا را دریافت کنند چون این تنها راه چاره برای ریشه‌کنی این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه اظهار کرد: به‌طور میانگین در موج اول کرونا حدود ۲۴ نفر در پیک دوم ۱۴ نفر در پیک‌های سوم، چهارم و پنجم ۱۹ نفر در بیمارستان خرمشهر بستری شدند.

پاریان زیتونی، میانگین فوت‌شدگان کرونایی خرمشهر را در هفته گذشته ۵ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین میانگین پی سی آر مثبت بیماران در هفته گذشته به ۵۰ نفر رسیده است.

وی در بخش دیگری به وضعیت شوری آب در خرمشهر اشاره کرد و گفت: شوری آب موجب کاهش کلر در شبکه می‌شود و در برخی نقاط که شکستگی لوله‌های آب و نزدیکی خطوط فاضلاب فشار منفی ایجاد کرده است که باعث آلودگی در شبکه خواهد شد.

وی افزود: امید است با تمهیدات انجام شده وضعیت شوری آب در خرمشهر کاهش یابد و بحث کنترل کلرها را باید جدی گرفت چون از نظر بهداشت باید ۱۰۰ درصد آب شرب سالم باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: به‌طور میانگین ۹۳ درصد آب آشامیدنی روستایی و شهری خرمشهر مطلوب است.

سرپرست اداره آبفای خرمشهر در این نشست نیز نیاز آبی شهرستان خرمشهر را ۱۱۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بیان کرد و گفت: سهمیه خرمشهر از طرح آب‌رسانی الغدیر به میزان ۹۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است.

حسین عبیداوی گفت: این در حالی است که هم اکنون ۷۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز آب از این طرح برای خرمشهر برداشت می‌شود.

سرپرست اداره آبفای خرمشهر خبر داد: مجوز دو واحد آب‌شیرین‌کن برای این شهرستان به‌زودی گرفته می‌شود.

کد خبر 5319989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha