۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

در گردهمایی «عروةالوثقی» مطرح شد؛

جهان اسلام راهی جز تقریب مذاهب ندارد

جهان اسلام راهی جز تقریب مذاهب ندارد

مشهد - پژوهشگر دینی اهل سنت گفت: همه باید حول اهل بیت (ع) و اصحاب پیغمبر (ص) جمع شویم زیرا جهان اسلام چاره‌ای جز تقریب مذاهب ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی زائران و علمای اهل‌سنت کشور با عنوان «عروة الوثقی» که در مدرسه میرزا جعفر مشهد برگزار شد، با بیان این‌که مهم‌ترین عامل وحدت در جهان اسلام، تقریب مذاهب است اظهار کرد: وحدت نباید تنها در زبان باشد بلکه باید به شکل عملی وحدت محقق شود

امام جمعه اهل سنت سنندج و عضو مجلس خبرگان رهبری به تأکید خداوند به چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از نزاع در قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: اسلام دین صلح، مودت و رحمت است اما دشمنان با کید و مکر در کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه هستند.

مولوی عبدالعزیز خالقی، امام جمعه اهل سنت درمیان خراسان جنوبی نیز ریشه انقلاب اسلامی و عامل پیروزی آن را وحدت در جامعه بیان کرد و گفت: دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی و از بین بردن این وحدت است که در دولت انقلابی و مردمی باید بیش از گذشته با وحدت به پیش برویم.

مولوی علیرضا یعقوبی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: بیشتر قریب به اتفاق اهل سنت محب اهل بیت (ع) هستند و خلاصه محبت پیامبر (ص)، دوست داشتن اهل بیت (ع) است.

این پژوهشگر دینی اهل سنت با تأکید بر این‌که امروز جهان اسلام چاره‌ای جز تقریب مذاهب ندارد، بیان کرد: همه باید حول محور اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اسلام (ص) جمع شویم و راه اعتدال و تقریب پیش بگیریم.

کد خبر 5320069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha