۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر:

امسال سخت‌ترین اربعین برای نیروهای امنیتی در مرز شلمچه بود

امسال سخت‌ترین اربعین برای نیروهای امنیتی در مرز شلمچه بود

خرمشهر- فرمانده هنگ مرزی خرمشهر گفت: امسال به دلیل بی برنامه گی در باز و بسته شدن مرز، سخت ترین مراسم اربعین برای نیروهای امنیتی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا پیریایی عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد اربعین خرمشهر اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین اربعین‌های پشت سر گذاشته شده، امسال بود چون مرز یا باید باز باشد یا بسته می‌شد اما امسال در شلمچه پس از رایزنی‌ها انجام شده برای خروج ۴ هزار نفر مرز باز شد و خیل عظیمی روانه مرز شدند.

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر به مقایسه امسال به سال‌های گذشته پرداخت و بیان کرد: سال‌های گذشته خروج مردم به‌تدریج صورت می‌گرفت اما شایعات در فضای مجازی و صداوسیما باعث این وضعیت بد شد.

وی به کمبودهای مرز شلمچه برای تسهیل کار مأموران انتظامی در اربعین اشاره کرد و گفت: از نیازهای نیروهای انتظامی محل اسکان نیروهاست و برای احداث پست کنترلی هزار مترمربع در نظر گرفته شده اما هنوز هیچ اقدامی برای احداث صورت نگرفته که نبود محل برای استراحت روی عملکرد نیروها تأثیر منفی می‌گذارد.

پیریایی ادامه داد: در نقطه صفر مرزی عراق در عرض سه ماه یک دیوار سه متری ساخته شد و در مقابل در مرز کشور یک در مستحکم و در شأن جمهوری اسلامی ساخته نشده است.

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر، بروز مشکل برای زائران بازنگشته بدون روادید را یک نگرانی دانست و گفت: در شرایط فعلی مردم در حال بازگشتند اما اگر افرادی بازنگردند و مدت بیشتری در عراق بمانند، ممکن است دچار مشکل شوند چون احتمال دارد به جرم ورود غیرقانونی از سوی کشور عراق دستگیر می‌شوند و دلیل آن کنترل نکردن جمعیت در زمان خروج بود است.

فرمانده انتظامی خرمشهر نیز در این جلسه به مشکلات ایجاد شده برای مردم روستاهای مسیر شلمچه در روزهای اربعین اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با توجه به شرایط مرزی ناچار به سختگیری بر مردم مسیر شلمچه بود.

سرهنگ کاظمی افزود: راه‌های دسترسی به پایانه زیاد است و باید محدود و کنترل شوند چون اگر محیط محصور و نگهبانی داشته باشد می‌توان ترددها را کنترل کرد.

وی همچنین تأمین روشنایی و تعریض جاده دسترسی و محور امام رضا و یا نصب شب نما در این مسیر را به‌عنوان عاملی در کاهش خطرات این محور مطرح کرد.

کد خبر 5320264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha