۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵

در ادامه رایزنی با صهیونیست ها؛

آمریکا: به دیپلماسی با ایران متعهدیم

آمریکا: به دیپلماسی با ایران متعهدیم

منابع آگاه به موضوع دیدار امروز مشاوران امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی هستند که واشنگتن به رغم ادعای پایبندی به دیپلماسی در قبال ایران، به دنبال تضمین دادن به تل آویو هم هست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از برخی منابع آگاه مدعی شده که «جیک سالیوان» مشاور امنیتی کاخ سفید قصد دارد در نخستین دیدار حضوری خود با «ایال هولاتا» همتای صهیونیست که در چارچوب گروه مشورتی آمریکا-اسرائیل انجام می‌شود؛ به طرف مقابل اطمینان خاطر بدهد که واشنگتن به دیپلماسی با ایران متعهد می‌ماند اما چنانچه لازم باشد آماده انتخاب راه‌های دیگر در راستای اطمینان از عدم دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای است.

این در حالی است که ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته و بهانه جویی های بی اساس طرف مقابل را به صراحت رد می‌کند.

یک منبع آگاه در توضیح دیدار سالیوان و هولاتا مدعی شد که این مسئله به آنها مجال تبادل اطلاعات و ارزیابی ابتدایی از میزان پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را می‌دهد حال آنکه وی درباره آن به اصطلاح راه‌های دیگری که فراتر از دیپلماسی اتخاذ خواهد شد؛ توضیحی نداد.

این منبع همچنین مدعی شد که ایران به شماری از طرفین برجام نشانه‌هایی مبنی بر آمادگی برای بازگشت به مذاکرات وین ارسال کرده است.

پیشتر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران گفته بود چنانچه آمریکایی‌ها نیت واقعی دارند بخشی از اموال ما مثلاً ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌هایمان در بانک‌های خارجی را آزاد کنند یا به ایران برگردانند؛ یک حرکتی کنند که ما بتوانیم بگوییم بایدن با ترامپ تفاوت دارد.

وی پیشتر هم گفته بود که ایران به زودی به میز مذاکرات وین باز می‌گردد اما تاریخ دقیقی برای آن اعلام نکرد حال آنکه آمریکایی‌ها هم همچنان از نشان دادن هر رفتاری که نشانه حسن نیت باشد؛ امتناع می‌کنند.

کد خبر 5320467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha