۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد؛

۳۰ مهرماه آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه اسکان و املاک

۳۰ مهرماه آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه اسکان و املاک

سنندج- مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۳۰ مهر آخرین مهلت تعیین شده برای مراجعه به سامانه اسکان و املاک است و از مالکان و مستأجران کردستانی دعوت می شود هرچه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کردستان، عرفان مرادی روز سه‌شنبه اظهار کرد: از شهروندان کردستانی درخواست می‌کنیم در راستای جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی هر چه سریع‌تر نسبت به خود اظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند.

وی افزود: ثبت اطلاعات در سامانه اسکان و املاک منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن و اخذ تصمیمات سیاستی صحیح می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: فراهم شدن زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست‌های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند از دیگر مزایای ثبت اطلاعاتی سکونتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تبعات ناشی از ثبت نکردن اطلاعات مورد نظر گفت: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملکی و برابر الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی خواهد شد.

وی یادآور شد: به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و … منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور است.

کد خبر 5320485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha