۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷

امام‌جمعه موقت قزوین:

اسلام نبوی به دنبال تفسیر عملیاتی دین و اقامه آن است

اسلام نبوی به دنبال تفسیر عملیاتی دین و اقامه آن است

قزوین - امام‌جمعه موقت قزوین گفت: اسلام نبوی و اسلام ناب تنها مبلغ ارزش‌های دینی نیست بلکه در کنار تبلیغ و تبیین معارف دین به دنبال تفسیر عملیاتی دین و اقامه دین است.

حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مهم‌ترین خصوصیات اسلام ناب محمدی (ص) اظهار کرد: اسلام نبوی و اسلام ناب، اسلامی است که به دنبال اقامه دین است و تنها مبلغ ارزش‌های دینی نیست بلکه در کنار تبلیغ و تبیین معارف دین به دنبال تفسیر عملیاتی دین و اقامه دین است و می‌خواهد ارزش‌های دینی را در جامعه محقق کند.

امام‌جمعه موقت قزوین اذعان کرد: برخلاف اسلام آمریکایی که صرفاً به یک پوسته‌ای از ظواهر و معارف دین بسنده می‌کند و هیچ‌گاه معارف دین را در جامعه پیاده نمی‌کند و به دنبال پیاده کردن آن نیست اسلام ناب نبوی و اسلام انقلابی، اسلامی است که برای اهداف خود دائماً به دنبال جهاد و تلاش است.

وی اسلام نبوی را اسلام قیام، خروش، حرکت و به حرکت درآوردن دانست و عنوان کرد: اسلام نبوی اسلام سکون و رکود نیست بلکه اسلام مدنظر پیامبر خاتم (ص)، اسلام عدم سازش با طاغوت، کفر و ظالمان عالم و در واقع اسلام دفاع از مستضعفین، محرومین و ارتقا حال عموم جامعه است و به دنبال ویژه خواری نیست که انقلاب اسلامی نیز در ابتدا با همین اهداف و شعار اسلام همراه بود. اگرچه ما هنوز به قله نرسیدیم و در حال حرکت هستیم اما مسیر و ریل گزاری ما برای رسیدن به اسلام ناب است.

دشمن با ایجاد اسلام‌های بدلی به دنبال تضعیف اسلام محمدی (ص) است

کارشناس مذهبی ضمن اشاره به نسبت دادن گروهک‌های تروریستی مانند داعش به اسلام تصریح کرد: بین گروه‌های مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد و ما باید دقیق‌تر این گروه‌ها را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم اما قدر مشترک تمام این گروه‌ها که امروز با عنوان اسلام اسلحه به دست گرفته‌اند این است که این گروه‌ها اسلام ناب نیستند و در مقابل اسلام ناب قد علم کرده‌اند و می‌خواهند یک اسلام بدل را معرفی کنند تا خورشید اسلام و انقلاب اسلامی کم‌فروغ شود زیرا هدف دستگاه استکبار این است که با به وجود آوردن اسلام‌ها و تفکرات بدلی در کنار اسلام واقعی، اسلام اصل را تضعیف کند که بهترین راه مواجهه ما با این گروه‌ها الگوسازی و معرفی الگوی نمونه و همچنین تقویت جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قدرتمند، تأثیرگذار و قوی مانع توطئه و کم‌فروغ شدن داعش و گروه‌های تروریستی می‌شود ابراز کرد: تخریب چهره پیامبر برای امروز نبوده و از ابتدای بعثت پیامبر (ص) با جنگ روایت‌ها و مجنون نامیدن ایشان آغاز شد و در حال حاضر نیز جریان‌های تخریب کننده پررنگ‌تر، با ابزار رسانه و قدرتمندتر در حال تخریب چهره پیامبر هستند و یکی از بهانه‌هایی که افراد برای تخریب چهره پیامبر استفاده می‌کنند جنگ‌های صدر اسلام است.

وی گفت: زمانی که به جنگ‌های صدر اسلام نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که تمام جنگ‌ها مبنای عقلانی دارد و در مسیر حق بوده است. یهود مدینه بعد از آنکه با پیامبر پیمان بستند و در پیمان عنوان کردند که اگر کسی پیمان‌شکنی کند مستحق مجازات است پیامبر نیز بر اساس عهده و امضا مجازات کردند و در مواردی نیز امور را به بزرگان مدینه سپردند و در نهایت بنا شد تا طبق پیمان یهودیان مجازات اجرا شود و پیامبر نیز طبق آئین آن‌ها برخورد کردند.

وی بیان کرد: ما روش و مسلک پیامبر (ص) را می‌شناسیم و این سنت را از اهل‌بیت دریافت کرده‌ایم و امروز اگر پیامبر در میان بودند همان روش و مسلک را مطرح می‌کردند.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد این است که اگر معصومین یا پیامبر هم امروز در میان مردم باشند قطعاً به نصرت خواص جامعه و یاری مردم نیاز دارند.

وی مطرح کرد: اگر مردم ولی خدا را یاری نکنند حتی پیامبر هم نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام خضری تأکید کرد: اگر خواص در یاری امام خود کوتاهی کنند حتی امیرالمؤمنین نیز نمی‌توانند به اهداف خود برسند چنانچه خود امیرالمؤمنین نیز در حکومت پنج‌ساله خود به علت عدم همراهی و یاری مردم نتوانستند به برخی از اهداف خود برسند.

وی گفت: راه‌حل مواجه با مشکلات در دین مشخص است و امروز انقلاب اسلامی نیز پیگیر مسیر اسلام بوده اما در کنار آن امروز ولی و سکان‌دار انقلاب ما نیازمند نصرت است.

این کارشناس مذهبی در پایان ابراز کرد: هر جا ما یاریگر ولی خود بودیم و به گفتمان ایشان اعتقاد پیدا کردیم موفق بودیم چنانچه هنگامی‌که بن‌بست‌ها را شکستیم، در دفاع مقدس پیروز شدیم، در امر مدافعان حرم غلبه پیدا کردیم و زمانی که به پیشرفت‌های علمی دست پیدا کردیم آن زمان موقعیتی بود که ما یاریگر امام بوده‌ایم.

کد خبر 5320548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha