۱۸ مرداد ۱۳۸۶، ۱۳:۲۶

آبخیزداری محور توسعه کشاورزی است

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: آبخیزداری محور توسعه کشاورزی است و رئیس جهمور بر اجرا و توسعه آبخیزداری در کشور تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، عبدالله سهرابی عصر ظهر امروز در بازدید از طرح های آبخیزداری در شهرستان دلیجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه آبخیزداری علاوه براستفاده بهینه از آب های روان توسعه کشاورزی را در پی دارد.

وی با اشاره به این که استان مرکزی  زمینه های توسعه آبخیزداری و کشاورزی را دارد، افزود: استان مرکزی با داشتن دو درصد خاک کشور، پنج درصد نیاز کشاورزی را تامین می کند که در نوع خود با اهمیت است و قابلیت افزایش را نیز دارد.

سهرابی خاطرنشان کرد: توسعه آبخیزداری علاوه بر آبادانی و حفظ آب و خاک، می تواند زمینه مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش دهد.

وی منابع طبیعی را حوزه گسترده ای از امکانات طبیعی دانست و یادآور شد: منابع طبیعی ارتباط مستقیمی با عوامل ادامه حیات بشری دارد و با حفظ منابع طبیعی مانند جنگل ها و مراتع، ایجاد توازن زیست محیطی حیات بشری تضمین می شود.

استاندار با یادآوری این موضوع که در دهه های اخیر در ادامه بی توجهی به منابع طبیعی مشکلات زیست محیطی برای بشر ایجاد شده است، ادامه داد: با بی توجهی به حوزه منابع طبیعی و ایجاد مشکلاتی در این زمینه در سال های اخیر نوعی توجه و برنامه ریزی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی تعادل محیطی را ایجاد می کند که با توجه به این اصل تلاش ها در استان باید جدی تر شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات آبخیزداری در روستای تاریخی راونج دلیجان، بیان داشت: با اقدامات انجام شده در این روستا، علاوه بر تامین آب کشاورزی از خشکسالی  و ادامه روند کم آبی جلوگیری شده است. 

کد خبر 532065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha