۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۴

در بیت امام جمعه خرم‌آباد؛

عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی برگزار شد

عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی برگزار شد

خرم‌آباد- عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی، روحانیون و اقشار مختلف مردم در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) در بیت حجت الاسلام سید احمد شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان و با حضور خادمیاران رضوی، روحانیون، اقشار مختلف مردم و… برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام متقی نیا مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان برگزار شد، حاضران به قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع)، قرائت زیارت عاشورا و مداحی و نوحه خوانی در رثای شهادت امام رضا (ع) پرداختند.

مهدی رضایی و علی جهان آرا از مداحان اهل بیت در این مراسم به نوحه خوانی و ذکر مصیبت شهادت امام رضا (ع) پرداختند.

حجت الاسلام سید هادی سهرابی از روحانیون شهر خرم آباد در این مراسم در سخنانی با اشاره به نامه امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی و توصیه‌های این امام بزرگوار به شیعیان گفت: در بند نخست این نامه امام رضا (ع) آمده است که «ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دل‌های خویش برای شیطان راهی نگشایند».

وی با بیان اینکه در ادامه این بند آمده است که «آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان»؛ تصریح کرد: در ادامه این نامه امام رضا (ع) توصیه کرده‌اند که «دوستدارانم را به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیا اوست».

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در قسمت دیگر این نامه تاکید شده است که «دوستان ما نباید فرصت‌های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند».

وی افزود: در بخش پایانی این نامه آمده است «به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد؛ جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت (ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم»

کد خبر 5321513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha