۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

مصرف آب‌های زیرزمینی در زنجان بالا است

مصرف آب‌های زیرزمینی در زنجان بالا است

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان تاکید کرد: آمار حاکی از آن است که مصرف آب‌های زیرزمینی در زنجان بالا است.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های ما در حوزه آب استان، مصرف بالای آب‌های زیرزمینی است که باید مدیریت شود، اظهار کرد: وضعیت مصرف آب‌های زیرزمینی در استان به گونه‌ای است که ۹۰ درصد این مصرف مربوط به حوزه کشاورزی بوده و بخش شرب و صنعت نیز به ترتیب ۶ و ۴ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی با یادآوری اینکه نگرانی بعدی در استان مربوط به کاهش بارندگی‌ها بوده و همین امر باعث شده است تا شاهد کاهش ۷۰ درصدی ورودی آب به سدهای استان باشیم، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این موضوع و دغدغه را مدیریت کنیم، ابتدا باید مدیریت مصرف آب را معطوف به بخش کشاورزی که بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است، کنیم.

افشاریوبا بیان اینکه از ۱.۵ میلیارد مترمکعب توان آبی استان، ۷۷۰ میلیون مترمکعب مربوط به آب‌های سطحی و ۷۳۰ میلیون مترمکعب نیز مربوط به آب‌های زیرزمینی است، خاطرنشان کرد: برای کسب نتایج مطلوب در زمینه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باید به سمت توسعه کشب محصولات کم آب‌بر حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه از لایروبی رودخانه‌های پرخطر استان خبر داد و با تاکید بر اینکه این اقدام باعث خواهد شد تا خطر بروز سیل به میزان زیادی کاهش پیدا کند، عنوان کرد: لایروبی رودخانه‌های پرخطر در استان انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد.

افشاری با اشاره به روند خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در استان، گفت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، کاهش بارندگی‌ها در پاییز امسال نیز تداوم خواهد داشت و این یعنی امسال میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 5321678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha