در پی تشدید تنشها با چین؛

تسای اینگ- ون: تایوان به دنبال رویارویی نظامی نیست

تسای اینگ- ون: تایوان به دنبال رویارویی نظامی نیست

رئیس جمهور تایوان با اشاره به عدم تمایل این کشور به هرگونه رویارویی نظامی، تأکید کرد که تایوان برای دفاع از آزادی و دموکراسی خود هرکاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با تشدید تنش‌ها میان چین و تایوان طی روزهای گذشته، «تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان روز جمعه در سخنانی گفت که این کشور به دنبال رویارویی نظامی نیست، لیکن برای دفاع از آزادی خود هرکاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

این در حالی است که در روزهای اخیر، تایوان از پرواز نزدیک به ۱۵۰ فروند هواپیمای نظامی چین بر فراز منطقه پدافند هوایی خود خبر داد.

تایوان که ظرف یکسال گذشته همواره اعتراض خود را نسبت به این گونه تحرکات نظامی چین ابراز کرده، این تحرکات را به مثابه «جنگ در منطقه خاکستری» قلمداد می‌کند؛ منطقه‌ای که با هدف فرسایش نیروهای مسلح تایوان و آزمودن توان واکنشی آنها طراحی شده است.

با این حال، رئیس جمهور تایوان در همایشی در شهر تایپه گفت که «تایوان به دنبال رویارویی نظامی نیست».

وی در ادامه افزود که «تایوان به یک همزیستی مسالمت‌آمیز، باثبات، قابل پیش بینی و برخوردار از منافع متقابل با همسایگانش امیدوار است. با این حال تایوان هر آنچه که برای دفاع از آزادی و شیوه دموکراتیک زندگی لازم باشد، انجام خواهد داد». تسای همچنین گفت که رونق و شکوفایی در منطقه ایندوپاسیفیک نیازمند محیطی صلح آمیز، باثبات و شفاف است و اینکه فرصتهای بسیاری در این منطقه وجود دارد.

این در حالی است که مقامات چین می‌گویند که قصد آنها از اجرای این عملیات‌ها حراست از امنیت و حاکمیت چین است و ایالات متحده- مهمترین فروشنده سلاح و مهمترین حامی بین المللی تایوان- را برای تنش‌های اخیر مسئول و مقصر می‌دانند.

کد خبر 5322084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha