۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

امام جمعه سنندج:

شاهد وحدتی عملی بین اهل سنت و اهل تشیع ایران هستیم

شاهد وحدتی عملی بین اهل سنت و اهل تشیع ایران هستیم

سنندج- امام جمعه سنندج گفت: مردم برای رفع دغدغه هایشان منتظر تصمیم درست مسئولان هستند لذا انتظار می رود تصمیم گیران جامعه از ملاک قراردادن اخبار کذب و منافقانه پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک ماه ربیع الاول به مسلمانان جهان اظهار کرد: در این ماه انسانی به دنیا آمده است که فخر کائنات و بهانه خلقت است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام دهه وقف افزود: سنت حسنه وقف زمینه ساز عدالت اجتماعی و توسعه فرهنگی جامعه است.

امام جمعه سنندج بر ترویج سنت وقف تأکید کرد و گفت: درود خداوند متعال بر فردی باد که اموال خود را برای کمک به نیازمندان وقف می‌کنند.

ماموستا رستمی افزود: مردم کردستان علاوه بر اموال خود در راستای اعتلای دین اسلام جان خود و فرزندانشان را نیز وقف می‌کنند که این مهم یک افتخار بزرگ است.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: قدردان زحمات نیروهای انتظامی در برقراری امنیت جامعه هستیم.

ماموستا رستمی افزود: نعمت امنیت از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وحدت عملی بین ملت مسلمان ایران اشاره کرد و گفت: از کردستان تا خراسان قدمگاه و مرقد مطهر نوادگان امام موسی کاظم (ع) متبرک است و بین اهل سنت و اهل تشیع در این دیار وحدتی عملی وجود دارد.

امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته بر رعایت موازین اسلامی و پرهیز از هرزه گویی تأکید کرد و گفت: سلامت فردی زمینه ساز سلامت و امنیت اجتماعی است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: مؤمنین باید در برابر اخباری که در خصوص مسلمانان به آنان می‌رسد تحقیق کنند و از قبول اخبار کذب و شایعات در خصوص دیگران پرهیز کنند.

وی افزود: از مسئولان، قضات و تصمیم گیران درخواست داریم که با آگاهی و بصیرت در خصوص مردم تصمیم بگیرند و از تضییع حقوق مظلومان و بی گناهان جلوگیری کنند.

کد خبر 5322293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha