۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۵

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان :

۲۵۶ هزار هکتار اراضی ملی استان سمنان سند دار شد

۲۵۶ هزار هکتار اراضی ملی استان سمنان سند دار شد

دامغان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با تلاش های صورت گرفته برای ۲۵۶ هزار هکتار از اراضی ملی استان واقع در شهرستان دامغان سند دریافت شده است.

جعفر مرادی حقیقی در حاشیه جلسه بررسی آخرین روند سند دار شدن اراضی ملی شهرستان دامغان و در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سند دار شدن ۳۶ پلاک اراضی ملی در سطح استان سمنان واقع در شهرستان دامغان، تاکید کرد: این تعداد سند برای ۲۵۶ هزار هکتار از اراضی ملی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد پلاک سند دار تک برگی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دامغان طی شش ماه صادر شده است، افزود: سند دار شدن اراضی ملی تحت پوشش شهرستان دامغان در راستای اجرای طرح حدنگاری بوده که تاکنون برای ۸۵۷ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی صادر شد.

صدور اسناد کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دامغان یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۱۹ هکتار برآورد شده است، تاکید کرد: این میزان ۱۳.۸ درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان را تشکیل می‌دهد.

مرادی حقیقی بیان کرد: پیشگیری از سو استفاده زمین خواران؛ اعمال مدیریت دقیق و درست بر عرصه‌های منابع طبیعی و آمایش سرزمینی از جمله اهداف صدور سند و کاداستر برای اراضی ملی در سراسر استان سمنان محسوب می‌شود.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مهمترین اهداف صدور اسناد تک برگی است که در راستای ممیزی و اجرای ماده دو قانون حفاظت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی انجام می‌شود.

کد خبر 5322710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha