۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸

فرمانده انتظامی کردستان:

کردستان استان سی ام کشور از لحاظ نرخ جرایم است

کردستان استان سی ام کشور از لحاظ نرخ جرایم است

سنندج- فرمانده انتظامی کردستان گفت: استان ما از لحاظ نرخ جرایم به جمعیت استان سی ام کشور بوده و در بسیاری از موارد در رده های آخر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص سرقت ما نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری داریم و از لحاظ نرخ جرم به جمعیت رتبه ۳۰ کشور را داریم.

وی افزود: تصادفات با ۲۵ درصد، سرقت با ۱۶ درصد و نزاع و درگیری با ۱۵ درصد بیشترین جرایم استان را شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از جرایم در در شهرستان سنندج رخ می‌دهد و ۵۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته نیز در این شهرستان صورت می‌گیرد.

سردار آزادی از افزایش سه درصدی سرقت‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای انتظامی استان بیش از ۸۳ درصد این سرقت‌ها کشف شده است و در مبحث سرقت‌ها استان ۲۶ کشور هستیم.

وی افزود: در مبحث قتل نیز استان هجدهم کشور هستیم و تعداد قتل‌ها در استان به دلیل دو مورد قتل خانوادگی که در سنندج اتفاق افتاد نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه شده است اما با تلاش مأموران ما همه قاتلین دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کردستان، گلایه مردمی در خصوص نزاع‌های خیابانی و سرقت به عنف توسط معتادان متجاهر برحق بوده و متأسفانه چون در استان مرکز ترک اعتیاد اجباری نداریم این معتادان در معابر عمومی اقدام به سرقت‌های خرد می‌کنند.

سردار آزادی افزود: به دنبال ایجاد کمپ اجباری برای جمع آوری معتادان متجاهر هستیم و هنوز مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های متولی امر صادر نشده است.

وی اظهار داشت: اگر شهروندان با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل نمودند و پلیس در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر نشد می‌توانند با شماره ۱۹۷ تماس گرفته و علاوه بر طرح شکایت نسبت به کم کاری صورت گرفته در اسرع وقت اکیپ ویژه به محل اعزام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که تریاک بیشترین نوع مواد مخدر کشف شده را شامل می‌شود.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: در این مدت دستگیری معتادین نیز ۱۲۴ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه سخنان خود از رشد ۱۰۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مهر ماه خبر داد و گفت: ارزش ریالی این کشفیات دو هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بوده است.

سردار آزادی همچنین از افزایش ۳۱ درصدی جرایم رایانه‌ای و افزایش ۳۶ درصدی کشفیات در این حوزه خبر داد و گفت: ۹۵ درصد از جرایم منجر به کشف شده است و این نشانگر دانش بالای کارشناسان ماست.

وی افزود: ۵۱ درصد از جرایم در حوزه فضای مجازی به مباحث مالی مربوط بوده و ۲۹ درصد اخلاقی و ۲۰ درصد سایر جرایم بوده است.

سردار آزادی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های امسال با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار برگزار می‌شود که ویزیت رایگان مردم در کلینیک قدس، خدمات یاری در مناطق مرزی و دورافتاده، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سنندج، غبارروبی شهدا، رزمایش موتورسیکلت سوران قانونمند، مسابقه دوچرخه سوران همیار پلیس، ملاقات مردمی پلیس‌های تخصصی و فرمانده انتظامی استان، تجلیل از کلانتران نمونه از جمله این برنامه هاست.

کد خبر 5323049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      دو ساله پرونده سرقت طلا از منزل داریم به خاطر پارتی بازی رییس اگاهی رسیدگی نشد که نشد .