۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۳

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد؛

تزانزیت ۶۰۰ هزارتن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج کشور

تزانزیت ۶۰۰ هزارتن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج کشور

ارومیه – ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵۸۹ هزار و ۹۹۵ تن کالا در نیمه نخست امسال از گمرکات استان به خارج کشور ترانزیت شده است.

توحید آذربد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی و قرار گرفتن استان در دروازه ورودی ایران به اروپا، افزود: این ظرفیت استان را به یکی از مسیرهای تزانزیتی کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۵۸۹ هزار و ۹۹۵ تن کالا از طریق گمرکات استان تزانزیت خارجی شده است، عنوان کرد: ارزش این کالاها یک هزار و ۹۰۲ میلیون دلار برآور می‌شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از رشد ۱۱ درصدی ارزش کالاهای ترانزیت شده و کاهش ۳ درصدی وزن کالاهای ترانزیت شده از گمرکات استان در این مدت خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا ترانزیت و صادرات کالا در کشور را تحت تأثیر قرار داده بود اما در ماه‌های اخیر شاهد رشد ترانزیت و صادرات از استان هستیم.

آذربد به آمار ترانزیت داخلی از گمرکات آذربایجان‌غربی هم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۱۰۱ هزار و ۵۴۶ تن با ارزش دلاری ۲۸۷ میلیون دلار ترانزیت داخلی از گمرکات استان صورت گرفته که از نظر وزن ۲۸ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری نیز ۵۵ درصد افزایش داشته است.

آذربایجان غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

کد خبر 5323673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha