۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹

رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای محیط‌زیست هرمزگان:

هوای بندرعباس برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

هوای بندرعباس برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

بندرعباس - رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای محیط زیست هرمزگان گفت: هوای روز یکشنبه بندرعباس برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم سلیمی زاده اطهار کرد: هوای شهرستان بندرعباس بر اساس پارامتر ده میکرون، برابر با ۱۹۱ و برای تمام گروه‌ها ناسالم است.

وی تصریح کرد: براساس پارامتر ۱۰ میکرون، شاخص کیفی هوای دو شهرستان بندرخمیر و جاسک نیز به ترتیب با ۱۲۸ و ۱۴۵، برای گروه‌های حساس ناسالم است.

رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای محیط زیست هرمزگان با ذکر این نکته که کیفیت هوای کمتر از عدد ۱۰۰ قابل قبول است و در وضعیت سالم قرار دارد، اظهار کرد: از افرادی که دارای بیماری ریوی هستند درخواست می‌شود که در بیرون از منزل حاضر نشوند.

سلیمی‌زاده ابراز داشت: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی با ذکر این نکته که این وضع جوی که تا سه شنبه ادامه دارد، ابراز داشت: این شرایط موجب کاهش کیفیت هوا، دید افقی و مواج شدن دریا می‌شود که باید مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی انجام شود.

رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای محیط زیست هرمزگان در پایان گفت: در این مدت بیشینه سرعت باد بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا یک و نیم متر خواهد رسید و خلیج فارس با وزش بادهای شمال غربی نسبتاً مواج خواهد بود.

کد خبر 5323869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha